Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Tips voor een hyppoallergene brok

3 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,086 Bekeken
(@sanuk)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

Ook voor mijn andere hond graag advies. Het is een ierse doodle van 2,5 jaar oud, heeft als pup ernstige darmklachten gehad en heeft snel last van jeuk. In ieder geval veroorzaakt door kip, zalm en lam. Royal Canine intestinal werkte bijvoorbeeld niet en ook Sanimed Hypoallergeen gaf veel jeuk. Ze doet het goed op Royal Canine Hyppoallergeen. Wil graag een kwalitatief betere brok gaan geven maar ben wat huiverige omdat ze het op de RC stabiel doet met goede ontlasting en zonder jeuk. Door de berichten over graanvrije brokken en de adviezen om brokken met veel vis niet voor langere tijd te geven, vind ik het lastig een goede brok te selecteren in de brokkenvergelijker.

 
Geplaatst : 02/06/2019 11:35 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Als je een andere brok wil proberen, probeer dan eentje met een nieuw diersoort en een nieuwe koolhydraatbron. Met nieuw bedoel ik dat ze het nog niet eerder heeft gehad. Ik zou voor de zekerheid ook het eiwitgehalte laag houden, zo'n 23% bijvoorbeeld. Hier een pagina met brokken met één diersoort: https://www.voerwijzer.com/hypoallergene-hondenbrokken-met-een-diersoort/

Het beste kun je ook samen met een deskundige aan de slag gaan om de darmen zoveel mogelijk te laten herstellen.

Overweeg ook natvoer, dat is vaak beter verteerbaar.

Succes! Wees voorzichtig en schakel heel langzaam over. Gaat het niet goed, stop dan met de nieuwe voeding. Hopelijk is je hond niet allergisch voor alle dierlijke eiwitten, soms kan een vegetarische brok of een brok met insecten een uitkomst bieden.

 
Geplaatst : 03/06/2019 1:20 pm
(@sabrina)
Berichten: 1
Lid
 

Goede avond Meike, afgelopen week heb ik te horen gekregen dat mijn duitse herder allergisch is voor rund, kip, lam en kalkoen. De dierenarts adviseerde om ook geen bizon, hert, melk en ei te voeren. Nou ben ik al enige tijd bezig om een goed alternatief te vinden voor de farmfood zalm waar hij nu op staat want daar zit rundvet en vleesmeel in. Ik zoek dus een nieuwe liefst geperste brok waar al het bovengenoemde niet inzit. Nou kwam ik de naturea wetlands duck en optima nova konijn tegen maar daar is kans op MSG en bij Acana lees is kans op DCM. Een volledige vis brok is voor een langere periode misschien ook niet goed. Nou ben ik wel van plan om vers konijn en eend te voeren naast de brok. Maar qua gezonde/volledigebrok die ik langere tijd kan voeren ben ik de weg een beetje kwijt. De dierenarts raade eukaniba sensitive aan, maar dat is een krokante brok en zover ik kon zien bevat die ook kip/lam. Heeft u nog tips waar ik verder om kan letten of andere merken die ook bovengenoemde ingredienten niet bevatten?

 
Geplaatst : 20/07/2019 8:53 pm
Deel: