Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Welk voer voor mijn allergische Sheltie van 5 maanden?

3 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
560 Bekeken
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Hallo iedereen,

Ik heb een Sheltiepup van 5 maanden. Op leeftijd van 2 maanden werd ik aangeraden door de kennel om hem Denkadag puppuvoeding te geven. Dit kon hij niet goed verdragen: diarree, jeuk, winderigheid,...
Ik ging dus op zoek naar een ander voer. De Malteser pup van mijn zus kreeg Pedigree, dus ging ik dit ook maar eens proberen. Zijn stoelgang is nu wel goed, maar hij legt zoveeeel drollen, last van winderigheid en blijft honger hebben (schrokt alles naar binnen en heeft nooit genoeg). Omdat ik me toen ben gaan verdiepen in het hondenvoer, kwam ik terecht bij Taste of the wild Pacific stream puppy. Ik bestelde hier een zakje van 1kg van omdat ik bang was dat ik weer met een grote zak zou overblijven. Dit voer eet hij graag, schrokt hij iets minder, maar heeft toch niet genoeg. Stoelgang is beter, lijkt vermindert, maar krabt weer heel veel. Nu weet ik echt niet meer wat ik hem zou moeten geven. Weet iemand raad?

Alvast bedankt.
Groetjes,
Daisy

 
Geplaatst : 18/08/2012 1:17 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Heb je al rauwe vleesvoeding overwogen en/of geprobeerd? Veel honden met dit soort klachten, reageren veel beter op rauwe vleesvoeding dan op droogvoer. Zelfs wanneer het om een allergie gaat, is het soms zo dat de allergische reactie niet plaatsvindt op het rauwe vlees van hetzelfde diersoort in de brok (waar de allergische reactie door ontstaan is). Ik denk echt dat de jeuk en de kriebel vermindert of verdwijnt op rauwe voeding, als dit niet het geval is, en er echt een allergie is, ook dan is het veel makkelijker om een rauwe voeding te vinden die geen allergische reactie oproept, omdat je veel puurder kunt voeren.

Voor meer informatie over rauwe vleesvoeding, kijk hier:  www.voerwijzer.com/artikelen/vers-vlees

Voor meer informatie over allergie en het eliminatiedieet, kijk hie: www.voerwijzer.com/eliminatiedieet-bij-voedselallergie

 
Geplaatst : 20/08/2012 10:13 am
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Het zat ergens al in mijn gedachten om rauwe vleesvoeding te geven, maar weet niet goed welke ik zou geven, vooral welk merk en welke variant is een groot vraagteken. Ik ben bang dat ik weer met het vlees zou blijven zitten.
Op deze website vind ik wel een goed overzicht van de verschillende rauwe vleesvoeding, maar er zijn er een aantal bij die niet te koop of moeilijk verkrijgbaar zijn in België of ze zijn niet zo goed van samenstelling. Er is ook vaak geen puppyvariant van te koop of maakt dit niet uit? Volgende merken zou ik normaal kunnen kopen: Naturis compleet, Rodi, Darf, Alaska . Welk merk lijkt jou prijs/ kwaliteit het meeste geschikt?
Eens ik met de rauwe vleesvoeding zou starten, is dit de bedoeling dat hij dit elke dag van de week krijgt of is het beter om enkele "brok"-dagen in te lassen? Of toch beter niet?

 
Geplaatst : 21/08/2012 7:09 pm
Deel: