Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

welke brok voor boerenfox pup?

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,451 Bekeken
(@mies448)
Berichten: 1
Lid
Topic starter
 

Hallo, over 2 weken zal ik mijn Boerenfox pup gaan ophalen. Momenteel krijgen de pups nog melk en brood. Als hij hier is wil ik de overgang maken naar een puppy brok. Ik heb heel veel gelezen hierover op deze site, maar eerlijk gezegd ben ik ook wel een beetje de weg kwijt wat betreft het maken van een keuze. 

Ik las dat Orijen een goede brok heeft ivm het vlees gehalte en geen granen. Echter las ik ook bij een ander topic dat er goede gelet moet worden op het calcium gehalte. 

Zou deze brok van Orijen geschikt zijn voor mijn boerenfox pup? Of zou een andere brok beter zijn? 

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groet, Michelle 

 
Geplaatst : 22/07/2015 10:38 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Hoi Michelle,

De brok van Orijen vind ik een goede samenstelling hebben, en is waarschijnlijk een goede keuze voor je pup. Toch is dat niet met zekerheid te zeggen, omdat elke hond anders reageert op verschillende factoren in voeding. Het kan zijn dat Orijen Puppy dus niet bevalt, maar de kans is groot dat het wel bevalt. Het calciumgehalte is prima, en inderdaad belangrijk, met name voor grotere rassen.

Heb je ook al overwogen of natvoer of rauwe vleesvoeding een optie voor je is? Dat is natuurlijkere voeding dan brokken, en je kunt het ook prima combineren met brokken.

Bij de overgang naar een brok, zal de pup waarschijnlijk wel even slechtere ontlasting hebben. Alhoewel ik vermoed dat de ontlasting op melk met brood ook al slecht zal zijn. Hopelijk heeft je pup hier niet teveel tekorten van opgelopen in deze belangrijke ontwikkelingsperiode, en zal de goede brok het op tijd compenseren.

 
Geplaatst : 23/07/2015 1:29 pm
Deel: