Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Welke brok voor Friese Stabij van 8 maanden

2 Berichten
1 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
2,031 Bekeken
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
Topic starter
 

Hallo Meike, we hebben een Friese stabij pup van 8 maanden. Ik ben aan het zoeken naar goed voer. Bowie reageert om rauwe kant-en-klaar voeding met diarree. Ook van de Orijen puppyvoer heeft zij erg zachte ontlasting. Met Prins puppyvoer was dit beter, maar ik zoek kwalitatief een betere brok. Kan je mij een advies geven? Welke brok zouden wij kunnen proberen?

Aanstaande maandag wordt Bowie gecastreerd, is dat dan ook een goed moment om te stoppen met puppyvoer? 

Alvast bedankt voor voor je antwoorden. Ik heb al veel gehad aan je website, dank daarvoor.

groeten Maaike

 

 
Geplaatst : 28/06/2015 7:35 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
Topic starter
 

Hoi Maaike,

Ik begrijp dat je op zoek bent naar een brok met minder eiwit, maar die wel goed van kwaliteit is. Het is lastig de kwaliteit van Prins Puppyvoer te beoordelen, omdat de samenstelling niet gespecificeerd is. Aan de analyse is te zien dat er voor een puppybrok niet zoveel vlees inzit. Ik heb me nog niet goed genoeg verdiept in de puppybrokken om een goed advies te geven. Wel heb ik dit artikel geschreven over puppybrokken: Calcium in puppybrokken voor (middel)grote rassen. Hierin staat een lijstje met brokken. Acana Wild Prairie zou wel eens goed geschikt kunnen zijn. Er zit wat meer vlees in (en ook meer eiwit) dan in Prins, maar niet zoveel als in Orijen. Het is een brok die geschikt is voor alle leeftijden. 

Ik zou pas beginnen met een nieuwe brok wanneer Bowie weer helemaal is bijgekomen van de castratie en narcose, omdat het wisselen van brok een extra stress voor het lichaam kan zijn. 

 
Geplaatst : 28/06/2015 7:41 am
Deel: