Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Welke brok voor herstel darmen 6mnd jack russel (worm/giardia)

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,219 Bekeken
(@y-keizer)
Berichten: 1
Lid
Topic starter
 

Hallo allemaal,
Mijn hondje, bijna 6 maand/jack russel) is al heel lang aan het sukkelen met de darmen. Vannacht weer diarree niet normaal en mega stinken. We gaan zo naar de dierenarts,  ik vermoed Giardia.
Ze eet en drinkt wel goed. Eerder heeft ze een lintworm besmetting gehad. 

Het is in ieder geval duidelijk dat haar darmen een behoorlijke knoei hebben gehad. Ik wil graag haar alles meegeven voor een goed herstel.
Welke brok raden jullie aan? Waar moet ik op letten?
(het heeft mijn voorkeur dat de brok in de winkel te koop is)

Ze eet nu brokken van Prins (procare mini active), heeft een mooi glimmende vacht en is op gewicht (aan de slanke kant) en is energiek.
Ontlasting is altijd veel geweest (ook bij de brok van de fokker in balance)

 

Bestaat er een artikel over de meest voorkomende allergieën voor honden?
Ik heb er namelijk geen idee van en altijd als ik zoek krijg ik informatie via hondenbrok producenten.

Hoe kom je erachter of je hond een voedselallergie heeft?

 
Geplaatst : 29/03/2022 7:57 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

De meest voorkomende voedselallergieen of -overgevoeligheden bij honden bind je in het artikel Meest voorkomende voedselallergieen.

Ook Jean Dodds publiceerde de meest gevonden voedselovergevoeligheden volgens haar Nutriscan: nn https://www.voerwijzer.com/nieuws/nutriscan-voedselintolerantie-test-onderzoek-naar-betrouwbaarheid/

Ik raad je aan om eens meer natuurlijke voeding te proberen, dat is makkelijker voor de darmen en zorgt voor minder belastende stoffen voor het immuunsysteem (die is uit balans bij allergieproblemen). Als er Giardia is/was, zijn de darmen vaak beschadigd. Als je de darmen wil laten herstellen, zijn brokken de minst geschikte keus. Gekookt voer lijkt me een heel geschikte optie voor je hond: https://www.voerwijzer.com/gekookt-hondenvoer. Probeer het bijvoorbeeld eens een maand en kijk dan of het beter gaat en of je het wil blijven voeren. 

Succes!

 
Geplaatst : 30/03/2022 11:07 am
Deel: