Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Welke brok voor malthezer/shi tzu - Fokker Shine of Konacorn?

4 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,518 Bekeken
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
Topic starter
 

hallo
ik heb een vraag onze maltzer/ schi tzu en heeft darmproblemen nu krijgt ze brokken van fokker shine de specialebrokken voor de ras
maar ik twijfel of konacorn niet beter is
weten jullie welke brokken ik voor onze sita kan geven ik heb al eiwitten celstof en al het andere opgeschreven maar kom er niet zoals:
ruw eiwit 26% konacorn
ruw eiwit 23% fokker
ruw vet 12% konacorn
ruw vet 13 fokker
enz.
ik hoop dat u kan helpen
bedankt corina

 
Geplaatst : 30/06/2015 1:17 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
Topic starter
 

Het beste voer voor een malthezer x shi tzu pup met darmproblemen is niet te vinden in het merk Fokker of Konacorn.

Konacorn vertelt niet echt wat er in de brok zit, dus daarvan kan je de kwaliteit niet beoordelen en als je hondje een allergie ontwikkelt op dit voer heb je geen idee welke ingrediënten je moet vermijden.

Ik raad je aan om eens de informatie door te lezen via de Start Hier pagina: http://www.voerwijzer.com/start-hier

Ik denk dat brokken niet de meest geschikte voeding is, zeker niet bij darmproblemen. Overweeg eens of rauwe vleesvoeding (kvv) of natvoer een optie voor je is. Dat kan eventueel in combinatie met een brok. Een goede brok. Kijk eens in het overzicht van brokken http://www.voerwijzer.com/hondenbrokkenvergelijken

 
Geplaatst : 30/06/2015 1:25 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

Hallo,

Ik zit met hetzelfde probleem.Mijn hondje is 4 mnd. en heb al verschillende merken brokjes gekocht,ook van de dierenarts.Maar ze eet ze niet.Nu wil ze wel nat voer van de jumbo eten,maar dat mag maar een blikje per dag.Ook weet ik niet of dat goed is,maar ik ben blij dat ze eet.Wel doe ik haar nog blikjes voor puppy's.

Ze is niet ziek want ze speelt wel en is ook wel vlug ik weet soms ook niet wat ik moet doen.

Grt.Letta

 
Geplaatst : 27/07/2015 11:44 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
Topic starter
 

Dag Letta, op zich is er niks mis mee om een hond geen brokjes te voeren. Zoals je op deze website kunt zien, kun je ook prima natvoer of rauwe vleesvoeding voeren. De meeste honden vinden dit lekkerder, en het is ook gezonder als je een goed merk uitkiest. Je zou voor het gebit kauwkluifjes kunnen geven. Daarmee bedoel ik gedroogde vleesstengels of eventueel rawhide, niet van die 'koekjes' of dental sticks.

Het is wel praktischer om brokjes te voeren, maar dus helemaal niet nodig. Als de ontlasting en de gezondheid goed is op het blikvoer wat je nu voert, zou ik dat lekker blijven voeren en uitkijken naar meerdere merken om ook te kunnen afwisselen. Ik weet zo niet uit mijn hoofd welke natvoermerken geschikt zijn voor pups, dus dat zou je aan de fabrikant moeten vragen. Alle merken rauwe vleesvoeding zijn in principe geschikt voor pups.

 
Geplaatst : 28/07/2015 11:14 am
Deel: