Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

welke brok

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
376 Bekeken
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Ik heb een bordeauxdog van ong 5 jaar, ik koop nu pro plan voor zwaardere honden,maar ik vind hem aan de magere kant, en hij doet 3 weken met een zak, goedkoper voer kan ik hem niet geven, want dan krijgt hij jeuk, hij begint dan zijn kop kapot te krabben.bij dit voer doet hij dit niet.maar wat is het beste voer om te geven qua prijs, ik betaal nu al 67 euro voor een zak[in 3 weken op]maar ik wil wel goede qualiteit[dat hij niet weer begint te krabben]
Heeft oorpijn er ook mee te maken, wat voor voer als je hem geeft[heeft hij ook vaak gehad]

 
Geplaatst : 16/03/2012 10:20 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ja, oorpijn kan zeker te maken hebben met voer. Door voeding te geven waarbij veel afvalstoffen in het lichaam onstaan, gaat het lichaam ontgiften. Dit kan via vele kanalen zoals de huid (jeuk), en zo ook het oor, het oor raakt dan vaak ontstoken. Meer informatie over ontgiften vind je in het artikel over ontgiften.

Wat de beste brok is voor je hond kan ik natuurlijk niet zeggen, maar ik kan wel wat suggesties doen. Als je naar het overzicht van hondenbrokken kijkt, kun je in de filters aangeven wat je wel of niet in de brok wilt. Naar mijn inzicht bevat een brok geen glutenhoudende granen, geen menadion, geen chemische kleur-, geur- en smaakstoffen en geen chemische antioxidanten. Als je dit aanvinkt in het filter kom je bij de deze selectie van brokken. Deze brokken zou ik in principe durven aanraden, maar daarbij zou ik wel adviseren om ook te kijken naar de hoeveelheid dierlijke eiwitten (hoe meer hoe beter, alhoewel een hoog eiwitgehalte ook niet altijd goed valt) en koolhydraten (hoe minder hoe beter). Als je op de kolomtitel 'prijs per dag' klikt, krijg je de brokken te zien op volgorde van prijs per dag. De prijs klopt natuurlijk niet voor jouw hond, maar de volgorde wel. Als je nu de prijs per dag en de hoeveelheid vlees en koolhydraten bekijkt, zou ik aanraden om Acana Adult te proberen.

Ik wil ook aanraden om je eens te verdiepen in het voeren van vers vlees. Bij het voeren van brokken onstaan altijd meer afvalstoffen, doordat het voor de hond een niet natuurlijke voeding is, dan bij het voeren van rauwe vleesvoeding. Je kunt bijvoorbeeld ook twee keer per week rauwe vleesvoeding geven, dit heeft vaak al een positief effect op de ontgifting en ook op de darmflora waardoor de weerstand beter wordt. Vaak is het ook goedkoper, alleen wel minder praktisch, omdat je vriesruimte nodig hebt. Onder het kopje Vers Vlees op deze site vind je informatie over Waarom Vers Vlees en beginnersinformatie over het voeren van vers vlees.

 
Geplaatst : 19/03/2012 1:42 pm
Deel: