Reageer op: Nieuwe brokken – Welness Core

Home Forums Brokken Vragen over brokkenmerk Nieuwe brokken – Welness Core Reageer op: Nieuwe brokken – Welness Core

Voerwijzer Meike
Bijdrager

Welness Core Small Breed Turkey Recipe
Kalkoen 28% (verse kalkoen 16%. kalkoenmeel 12%). kippenmeel 16%. doperwten. gedroogde aardappelen. gedroogd kippeneiwit 5%. aardappeleiwit. bietenmoes 4%. kippenvet 2%. volvet lijnzaad. zalmolie. gedroogde witlofwortel. wortels. appels. broccoli. spinazie. blauwe bessen. veenbessen. tomaten. yucca schidigera. gistextract (bron van mannan-oligosaccharides). glucosaminehydrochloride 100 mg/kg. chondroitinesulfaat 100 mg/kg.
36% eiwit
16% vet
4% ruwe vezel
2,2% omega 6
1,3% omega 3

Mijn beoordeling
Het ziet er in principe prima uit. Alhoewel er ook geisoleerd plantaardig eiwit inzit, blijft er nog een prima vleesgehalte over. Ik ben wat iminder enthousiast over het ingredient lijnzaad (oxideert snel en de omega 3 vetzuren zijn niet zo efficient), maar verder prima ingredienten.

Wel jammer vind ik dat de vitamines en mineralen in goedkope vorm zijn toegevoegd, die zijn minder goed bruikbaar voor het lichaam.

Of het geschikt is voor je pup? Ik denk het wel, er zit genoeg eiwit en vet in en er wordt dezelfde premix gebruikt als in de puppybrok. Maar het calciumgehalte staat er niet bij, en ook dat komt wat preciezer bij pups. Je kunt ook Welness Core Puppy geven, die ziet er ook prima uit.