Reageer op: Devotion hondenbrok

Home Forums Brokken Vragen over brokkenmerk Devotion hondenbrok Reageer op: Devotion hondenbrok

Voerwijzer Meike
Bijdrager

Ik heb er geen ervaring mee, maar heb de samenstelling even opgezocht om die te kunnen beoordelen.

Devotion Puppy Large
Kip (Min. 27%), maïs, rijst (14%), gerst, gevogeltevet, ei, johannesbrood, lijnzaad, ligno-cellulose, gist, bietenpulp, inuline (FOS), glucosamine, chondroitine, vitaminen en mineralen.

ANALYTISCHE BESTANDDELEN: Vocht 9%, Ruw eiwit 28%, Ruw vet 16%, Ruwe celstof 3,5%, Ruwe as 5,0%

VITAMINEN EN MINERALEN: (PER KG) E672 Vitamine A 14.000 IE, E671 Vitamine D3 1.400 IE, Vitamine E (all-rac-alfatocoferylacetaat) 500 IE, E4 (koper) 5.0 mg, E6 (zink) 65.0 mg, E1 (ijzer) 50.0 mg, E5 (mangaan) 35.0 mg, E2 (jodium) 1.5 mg, antioxidanten.

Devotion Puppy Mini

NGREDIËNTEN: kip (Min. 30%), maïs, rijst (min. 14%), gerst, gevogeltevet, johannesbrood, lijnzaad, gist, ei, bietenpulp, inuline (FOS), glucosamine, chondroitine, vitaminen en mineralen.

ANALYTISCHE BESTANDDELEN: Vocht 9%, eiwit 29%, ruw vet 18,5%, ruwe celstof 3%, ruwe as 6,5%.

TOEVOEGINGSMIDDELEN PER KG: Nutritionele toevoegingsmiddelen: vitaminen en mineralen: E672 Vitamine A: 20.000 I.E., E671 Vitamine D3: 1.400 I.E., Vitamine E (all-rac-alfatocoferylacetaat): 500 I.E., E4 Koper: 5 mg, E6 Zink: 65 mg, E1 IJzer: 50 mg, E5 Mangaan: 35 mg, E2 Jodium: 1,5 mg, antioxidanten.

Beoordeling
Ziet er uit als een gemiddelde puppybrok, ik vermoed dat de brok niet zo duur is. Opzich prima, alhoewel ik wel de voorkeur heb voor iets meer vlees (eiwit is zo belangrijk, zeker in de groeifase), minder/geen mais (aflatoxine), gerst (gluten), en lijnzaad (hormoonverstorende stoffen en onstabiele vetten). Ik vermoed dat de mineralen zijn toegevoegd in goedkope vorm en niet in optimale vorm.