Reageer op: Briantos Adult Active

Home Forums Brokken Vragen over brokkenmerk Briantos Adult Active Reageer op: Briantos Adult Active

Voerwijzer Meike
Bijdrager

Wow, voor die prijs vind je inderdaad geen betere brok denk ik!

Het bevat 26% eiwit. Daarvan komt ongeveer 13% uit gevogelte. Gevogeltevleesmeel bestaat namelijk uit ongeveer 60% eiwit, en er zit 22% gevogeltevleesmeel in.
4-6% eiwit uit vleesmeel. Vreemd ingrediënt trouwens, vleesmeel. Dat kom ik bijna nooit tegen zonder dat er een diersoort genoemd wordt.
5% eiwit uit de granen
En nog een paar procent uit de overige ingrediënten met eiwit.

Dat vlees het eerste ingrediënt is zegt niet zoveel trouwens, want als er daarna drie graansoorten staan, kan er veel meer graan dan vlees inzitten. Stel er zit 18% vleesmeel in (weinig!), en 60% graan, dan nog kan het vkresmeel op de eerste plek staan. Bijvoorbeeld zo: vleesmeel (18%), rijst (17%), mais (17%), tarwe (17%), maisbindmeel (9%). Gelukkig zitten er in deze brok nog wat meer dierlijke eiwitbronnen, dus is het hier wel goed in balans.

Een ander pluspunt vind ik de groenlipmossel. Dat is een goede omega 3-bron. Ik had liever het ingrediënt visolie eruit gehaald en iets meer groenlipmossel gebruikt, maar voor deze prijs zal dat niet lukken.

Er zitten vooral minder ideale minderaalverbindingen in, maar ook dat is niet anders voor deze prijs.

Of er BHT/BHA of natuurlijke antioxidanten zijn gebruikt om de vette te conserveren kan ik niet zien helaas.