Reageer op: Kattenbrokken Natuur en Dier

Home Forums Brokken Vragen over brokkenmerk Kattenbrokken Natuur en Dier Reageer op: Kattenbrokken Natuur en Dier

Voerwijzer Meike
Bijdrager

Wat lief dat je geld wilt overmaken (mijn rekeningnummer is NL37BUNQ2290562734 tnv Voerwijzer), dan kan ik ook best wel even wat tijd steken in een lijstje met geschikte brokken. Het hangt wel af van je budget, en welk eiwitgehalte wel/niet goed gaat. Ik begreep dat Porta21 niet goed ging, dat kan komen door het hoger gehalte aan eiwitten, maar ook door de slechtere kwaliteit eiwitten. Dat is dus vaak een kwestie van uitproberen en dan conclusies trekken.

Ik zou deze brokken adviseren:
1. Celtic Connection Duck with Quail and Pheasant. Met zoete aardappel als koolhydraatbron. Deze is met €11,-/kg wel aan de dure kant, maar bevat geen vlees uit de bio-industrie en alle toegevoegde mineralen zijn in optimaal bruikbare vorm. Bovendien bevat het geen vrije glutamaat (https://www.voerwijzer.com/msg-in-brokken/), een stof waarmee je extra voorzichtig wilt zijn bij zwangerschap en zorgen van kittens.
2. Purizon Kip & Vis. Geen peulvruchten, en wel goede mineralen. Bevat wel vrije glutamaat.
3. Essentials The Jaguar. €8,-/kg Bevat een beetje erwten, maar niet zoveel denk ik. Geen vlees uit de bio-industrie. Geen vrije glutamaat.
4. Power of Nature Fees Favourite. Qua samenstelling in theorie heel geschikt, en ik hoor er goede ervaringen mee, maar misschien dat het eiwitgehalte te hoog is voor jullie katten. Er zit geen koolhydraatbron in. Wel een beetje lijnzaad, wat ook veel fyto-oestrogeem bevat. Het is opzich niet duur, maar ik geloof dat de verzendkosten vanuit Duitsland wel wat hoger zijn.

Als de eiwitgehalte van bovenstaande brokken te hoog blijken, dan is Celtic Connection
Chicken with Duck & turkey een goed alternatief. Het bevat wel een beetje erwten, maar weinig.

Het is bij brokken toch vaak een keuze uit “kwaden” en ik raad je ook aan om er rauw en blik bij te voeren, hoe meer hoe beter.

Ik hoor graag hoe het gaat straks!