Reageer op: Alsa Nature Struisvogel

Home Forums Brokken Vragen over brokkenmerk Alsa Nature Struisvogel Reageer op: Alsa Nature Struisvogel

Voerwijzer Meike
Bijdrager

Alsa Nature Struisvogel
Rijst, Struisvogel 24%, Bietenvezels, Zonnebloemolie, Natriumchloride

Eiwit 22,00%, Vetgehalte 12,00%, Ruwe as 9,00%, Ruwe celstof 1,80%, Calcium 2,40%, Fosfor 1,20%, Natrium 0,50%, Magnesium 0,14%, Kalium 0,45%

Voedingswaarde per kg:
Vitamine A: 10.000 IE, Vitamine D3: 1.000 IE, Vitamine E: 100 mg, Vitamine B1: 3,0 mg, Vitamine B2: 5,0 mg, Vitamine B6: 4,0 mg, Vitamine B12: 12 mcg, Nicotinezuur: 25 mg, Pantotheenzuur: 12 mg, Foliumzuur: 0,8 mg, Biotine: 250 mcg, IJzer (IJzer-(II)-Sulfaat, Monohydraat): 150 mg, Mangaan (Mangaan-(II)-oxide): 16 mg, Zink (Glycine-Zinkchelaat, Hydraat): 110 mg, Koper (Glycine-Koperchelaat, Hydraat): 1,1 mg, Jodium (Calciumjodaat): 3,4 mg, Selenium (Natrium): 0,3 mg

Mijn beoordeling
Ik vind dat deze brok wel erg veel rijst bevat, namelijk bijna de helft van de brok is rijst. Opzich kan het voor sommige honden een voordeel zijn dat er weinig eiwit en weinig vet inzit, maar als het niet nodig is vind ik dat niet ideaal. Verder bevat het wel heeeel erg veel calcium, volgens mij meer dan het door de fediaf aanbevolen maximum. Ook vind ik zonnebloemolie niet in een brok horen, in verband met veel oxidatie en omega 6.
Een pluspuntje is dat ze gedeeltelijk gecheleerde mineralen gebruiken.

Waarom kies je niet voor een kvv met 1 diersoort? Als je een brok zoekt, kun je ook in dit overzicht kijken of er wat bij zit dat je aanspreek: https://www.voerwijzer.com/hypoallergene-hondenbrokken-met-een-diersoort/