Reageer op: Alvleesklierontsteking en KVV

Home Forums Rauwe vleesvoeding (kvv) Kvv voor de hond Alvleesklierontsteking en KVV Reageer op: Alvleesklierontsteking en KVV

Voerwijzer Meike
Bijdrager

Je kunt prima rauwe vleesvoeding voeren aan een hond met pancreatitis, maar het is wel belangrijk dat dit een op deze aandoening aangepast menu is. EPI is inderdaad echt een andere aandoening aan de pancreas, bij pancreatitis zijn er wat strengere criteria waar de voeding aan moet voldoen. Rauw voldoet beter aan deze criteria dan brokken, maar het is wel belangrijk dat het niet vet is en sommige nutritionisten adviseren om koolhydraten toe te voegen.

Wat ik zou doen als ik jou was, is naar een dierenarts gaan die zich verdiept heeft in hondenvoeding. Deze kan je goed begeleiden bij de overstap en het uitzoeken van een goed menu, gebaseerd op de ernst en het soort pancreatitis van je hond (herstellend van acute pancreatitis, of chronische pancreatitis). De waardes kunnen dan ook in de gaten gehouden worden.

Ik kan je er ook bij helpen (https://www.voerwijzer.com/voedingsadvies-voor-hond-en-kat/), maar het lijkt me het beste om het in overleg met een dierenarts te doen die het kan monitoren.