Reageer op: Imperial Food

Home Forums Brokken Vragen over brokkenmerk Imperial Food Reageer op: Imperial Food

Voerwijzer Meike
Bijdrager

Mij werd ook gevraagd naar Imperial Food High Energy. Ook deze brok vind ik niet erg goed qua samenstelling.

Samenstelling Imperial Food High Energy
geëxtrudeerde maïs, gedehydrateerd
varkensvlees, dierlijke vetten, geëxtrudeerde rijst, maïsproteïnes, geëxtrudeerd lijnzaad, geëxtrudeerde sojabonen, eiwithydrolysaat, sojaolie, heel eipoeder, natriumchloride, biergist.

Analyse
28% eiwit
23% vet
8,5% ruwe as
2,5% vezel

Er zit vrij weinig eiwit in, in relatie met de hoeveelheid vet. Hierdoor krijgt de hond minder eiwit binnen, tenzij de hond echt veel calorieën verbruikt. Het eiwit is ook nog eens deels uit maisgluten, wat een minderwaardige eiwitbron is.

Daarnaast kan het hoge vetgehalte ook tot problemen leiden omdat niet alle honden zo’n hoge hoeveelheid vet goed aankunnen, dit is ook afhankelijk van de kwaliteit van het vet en die is onbekend.

Verder vind ik soja en sojaolie niet echt geachikt en eiwithydrolisaat vermijd ik zelf liever ook (https://www.voerwijzer.com/msg-in-brokken/)

Ik zie geen goede bron van omega 3 vetzuren, wat ook belangrijk is voor een goede gezondheid.