Reageer op: concept for life brokken en urinary , katten

Home Forums Brokken Vragen over brokkenmerk concept for life brokken en urinary , katten Reageer op: concept for life brokken en urinary , katten

karrelicious
Bijdrager

bedankt voor je antwoord! het probleem is echter dat bij hoogwaardige brokken met veel eiwitgehalte het fosfor en magnesium gehalte meestal boven de 1 zit terwijl die bij urinary brokjes onder de 1 zit. maar daar is het eiwitgehalte en koolhydraten veel slechter plus veel granen en plantaardig. heb al veel gezocht maar ik weet niet direct een hoogwaardig voer waarbij die 2 cijfers laag zijn. dat moet ik dus hebben zodanig dat er mindere kans is op terugkeer van blaasgruis)kan je mij hierbij helpen? het enige wat ik heb gevonden die beter meevalt dan andere merken volgens mij is
– Virbac veterinary hpm cat urology (maar zo duur)
Samenstelling:
Gedehydrateerde varkens- en gevogelteproteïnen, aardappelzetmeel, gehydrolyseerde varkens- en gevogelteproteïnen, dierlijke vetten, boneschillen, erwten, lignocellulose, minerale zouten, lijnzaad, bietenpulp, psyllium vezels, fructooligosaccharides, chitosan, extract van gedroogde artisjokblaadjes, chondroïtinesulfaat, lactobacillus acidophilus gepasteuriseerd.
Additieven:
Voedingsfysiologische additieven:
montmorilloniet (0,5%), lactobacillus (7 mg/kg), chitosan (800 mg/kg), artisjokblaadjes (500 mg/kg), ,L-carnitine (540 mg/kg), kaliumcitraat (0,3%).

Analytische bestandsdelen
ruw eiwit 44.0 %
ruw vet 13.5 %
ruwe vezel 6.5 %
calcium 0.7 %
fosfor 0.7 %
magnesium 0.08 %
chloride 1.5 %
mineraalstoffen 7.5 %
natrium 1.1 %
omega-3-vetzuren 0.8 %
omega-6-vetzuren 2.0 %
zetmeel 15.0 %
metaboliseerbare energie 349.0 kcal/100 g
cysteïne 1.5 %

EN

– Trovet intestinal
rijst, rijsteiwit, pluimveevet, viseiwit (hydrolisaat), visolie, vitaminen en sporenelementen, cellulose, Antarctische krill, natriumchloride, bietenpulp, calciumcarbonaat, kaliumchloride, psyllium, fructo-oligosacchariden (FOS), manno-oligosacchariden (MOS), betaglucanen, yucca.
Eiwit 32,0 %
Vet 20,0 %
Anorganische stof 7,5 %
Ruwe celstof 2,5 %
Vocht 8,0 %
Overige koolhydraten 30,0 %
Vitamine A 20000 IE/kg
Vitamine D3 1550 IE/kg
Vitamine E 130 mg/kg
Calcium (Ca) 1,00 %
Fosfor (P) 0,70 %
Natrium (Na) 0,65 %
Kalium (K) 0,65 %
Magnesium (Mg) 0,08 %
Taurine 1500 mg/kg
Omega 3 vetzuren 1,95 %
Linolzuur 3,3 %
Alfa-linoleenzuur 0,7 %
DHA 0,6 %
EPA 0,65 %
Energie: 16,2MJ/kg – 3873 kcal/kg

wat denk je hiervan? ik weet dat ik zelf kan brok beoordelen maar is niet altijd zo makkelijk als je er niet veel van kent.
had dan nog een belangrijk vraagje: Is dat oke als je 2 verschillende soorten brok wilt geven (kun je dat beter mengen of apart?) van verschillende merk of kun je beter 2verschillende smaken van hetzelfde merk nemen(ook rekening houdend voor het blaasgruis) kan ik bv ook 2 soorten brokken nemen, 1tje met een hoogwaardige brok nemen waar die cijfers fosfor en magnesium wat hoger liggen?zo hebben ze een brok met hoog eiwitgehalte en een iets mindere brok die dan beter is voor blaasgruis met lage cijfers? apart of gemengd?, of is dat geen goed idee?

alvast terug bedankt 🙂
groetjes