Reageer op: Tips voor een hyppoallergene brok

Home Forums Brokken Welke brok voor mijn hond? Tips voor een hyppoallergene brok Reageer op: Tips voor een hyppoallergene brok

Sabrina
Bijdrager

Goede avond Meike, afgelopen week heb ik te horen gekregen dat mijn duitse herder allergisch is voor rund, kip, lam en kalkoen. De dierenarts adviseerde om ook geen bizon, hert, melk en ei te voeren. Nou ben ik al enige tijd bezig om een goed alternatief te vinden voor de farmfood zalm waar hij nu op staat want daar zit rundvet en vleesmeel in. Ik zoek dus een nieuwe liefst geperste brok waar al het bovengenoemde niet inzit. Nou kwam ik de naturea wetlands duck en optima nova konijn tegen maar daar is kans op MSG en bij Acana lees is kans op DCM. Een volledige vis brok is voor een langere periode misschien ook niet goed. Nou ben ik wel van plan om vers konijn en eend te voeren naast de brok. Maar qua gezonde/volledigebrok die ik langere tijd kan voeren ben ik de weg een beetje kwijt. De dierenarts raade eukaniba sensitive aan, maar dat is een krokante brok en zover ik kon zien bevat die ook kip/lam. Heeft u nog tips waar ik verder om kan letten of andere merken die ook bovengenoemde ingredienten niet bevatten?