Reageer op: Brok met 1 of meerdere vlees ingrediënten?

Home Forums Brokken Brok met 1 of meerdere vlees ingrediënten? Reageer op: Brok met 1 of meerdere vlees ingrediënten?

Voerwijzer Meike
Bijdrager

Dag Stef,

Wat ik denk dat het beste is: diersoorten (en het liefst ook koolhydraatbronnen, kruiden en groenten) afwisselen. Daarbij maakt het niet uit of je twee brokken afwisselt met beiden vijf diersoorten, of met beiden maar één diersoort.

Soms is het handiger om een brok met één diersoort te kiezen, als de hond gevoelig is voor het ontwikkelen van voedselovergevoeligheid. Als je een brok voert met vijf diersoorten, en je vermoed voedselallergie, dan moet je allevijf de diersoorten gaan vermijden. Opzich geen probleem, maar er blijven minder diersoorten over om te proberen.

Soms is het wel handig als er naast gevogelte of hoefdieren ook vis in de brok zit, om te zorgen voor genoeg omega 3 in de brok. Zelf vis of een andere goede omega 3 bron toevoegen kan natuurlijk ook, en zou ik zelfs prefereren, maar dat is wel meer werk.

Dus: Ik zou de keuze niet laten afhangen van de hoeveelheid diersoorten. In sommige situaties kan het makkelijker zijn om voor één diersoort te kiezen, maar in jouw geval maakt het niet uit.

Go Native bevat evenveel vlees als Acana Classics en Heritage (en minder dan Acana Regionals), dus als je een brok met meer vlees zoekt is Orijen geschikter. Je kunt het vleesgehalte bij benadering vergelijken (als er geen geïsoleerde plantaardige eiwitten in zitten) door naar het eiwitgehalte te kijken. Hoe hoger het eiwitgehalte, hoe meer vlees.