Acana Heritage Adult

Home Forums Brokken Welke brok voor mijn hond? Acana Heritage Adult

Dit onderwerp bevat 1 reactie, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Voerwijzer Meike 2 weken, 4 dagen geleden.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur

Pascale1973
    Bijdrager

Hallo,
    Sinds anderhalf jaar geef ik onze jack russell van 3 jaar deze brok.
    Ze doet het er op zich wel goed op, maar sinds enige tijd heeft ze problemen met haar anaalklieren. Ze heeft er zelf geen last van (gelukkig), maar ze zijn wel al ontstoken geweest (antibiotica gehad). Haar ontlasting lijkt me echter goed, niet te zacht, maar ook niet echt hard. De laatste tijd komt het steeds vaker voor dat ze haar klieren spontaan leegt (bv in haar mand). Ik heb er al veel over zitten opzoeken, maar raak niet echt wijzer. Zou de keuze brok daar iets aan kunnen verhelpen?

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Het kan zijn dat de ontlasting te zacht is om de anaalklieren leeg te drukken. Dan kan (deels) andere voeding de oplossing geven. Het komt vaak voor dat brokken niet zorgen voor ontlasting die stevig genoeg is. Rauwe vleesvoeding met bot als calciumbron is vaak een goede oplossing. Het helpt al als je dit bijvoorbeeld drie dagen per week geeft.

Hier een goed artikel over anaalklierproblemen: https://www.oervoer.com/blog/daar-zit-luchtje-aan/

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.