Acana of Orijen Senior?

Home Forums Brokken Vragen over brokkenmerk Acana of Orijen Senior?

Dit onderwerp bevat 2 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Aukje 6 maanden, 1 week geleden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur

Aukje
    Bijdrager

Acana senior heb je in december geanalyseerd, maar omdat ik nu Orijen Regional Red geef en toch wil overstappen op een senior brok ben ik benieuwd wat je van Orijen senior vind.

ORIJEN WHOLE PREY – SENIOR

Ingredients:

Fresh chicken meat (13%), fresh whole eggs (7%), fresh turkey meat (7%), fresh whole herring (7%), fresh chicken liver (6%), fresh whole flounder (4%), fresh turkey liver (4%), fresh chicken necks (4%), fresh chicken heart (4%), fresh turkey heart (4%), chicken (dehydrated, 4%), turkey (dehydrated, 4%), whole mackerel (dehydrated, 4%), whole sardine (dehydrated, 4%), whole herring (dehydrated, 4%), whole red lentils, whole green lentils, whole green peas, lentil fiber, whole chickpeas, whole yellow peas, whole pinto beans, chicken cartilage (1%), whole navy beans, herring oil (1%), chicken fat (1%), turkey cartilage (1%), chicken liver (freeze-dried), turkey liver (freeze-dried), fresh whole pumpkin, fresh whole butternut squash, fresh whole zucchini, fresh whole parsnips, fresh carrots, fresh whole red delicious apples, fresh whole bartlett pears, fresh kale, fresh spinach, fresh beet greens, fresh turnip greens, brown kelp, whole cranberries, whole blueberries, whole saskatoon berries, chicory root, turmeric root, milk thistle, burdock root, lavender, marshmallow root, rosehips, Enterococcus faecium.

ADDITIVES (per kg): Nutritional additives: Zinc chelate: 100 mg.

Analysis:

GUARANTEED ANALYSIS

Crude protein (min.) 38 %
    Fat content (min.) 15 %
    Crude ash (max.) 8 %
    Crude fibers (max.) 8 %
    Moisture (max.) 12 %
    Calcium (min.) 1.3 %
    Phosphorus (min.) 1.1 %
    Omega-6 fatty acids (min.) 2.3 %
    Omega-3 fatty acids (min.) 0.9 %
    DHA (min.) 0.3 %
    EPA (min.) 0.2 %
    Glucosamine (min.) 1400 mg/kg
    Chondroitin sulfate (min.) 1200 mg/kg

Deze ingrediënten lijsten komen van de originele Orijen website, er waren ook wel in de Nederlandse taal maar geeneen was het zelfde vreemd 🙁 zelfs die van Champion Petfoods Benelux was anders.

Senior

• Dit onderwerp is gewijzigd 6 maanden, 1 week geleden door  Aukje.
    • Dit onderwerp is gewijzigd 6 maanden, 1 week geleden door  Aukje.

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Orijen Senior heeft een prima samenstelling vind ik. De kwaliteit is dezelfde als de andere Orijen-varianten, maar er zit wat minder vet in en meer glucosamine en chondroitine.

Maar ik denk dat de brok voor sommige honden teveel verhit eiwit bevat. Oudere honden kunnen vaak eiwit minder goed verteren, en dat ga je merken aan een slechte ontlasting. Een brok met weinig eiwit geven is dan geen goede oplossing, omdat oudere honden juist meer eiwit nodig hebben. Wat je dan kunt doen is de dagelijkse hoeveelheid brokken verdelen over een maaltijd meer, of verteringsenzymen toevoegen.

Ook voor oudere honden die juist vermageren lijkt me deze brok minder geschikt, door het lagere vetgehalte.

Heel goed dat je de informatie van de internationale site haalt, de informatie kan inderdaad nogal verschillen. De internationale site kan je op Amerikaans of Canadees zetten. De brokken uit Amerika zijn anders dan die uit Canada. De brokken die in Europa verkrijgbaar zijn, komen uit Canada.

Aukje
    Bijdrager

Dank je wel Meike,

Joy krijgt nu haar totale hoeveelheid voer over 3 porties per dag. Ze eet altijd nog een keertje halverwege de avond een kleine portie. Anders spuugt ze ’s morgens vroeg gal, (honger) niet altijd maar toch.

Het is en blijft moeilijk om te kiezen wat het beste voor haar is. Sommige punten van het niet goed verteren, herken ik wel. Boertjes laten, en toevallig spuugde ze gister plus minus 6 uur na het eten een gedeelte onverteerd eten uit.

Aan de ene kant denk ik, senior met het toevoegen van enzymen, of toch iets anders, het is zo jammer dat ze voor de brokjes van Celtic connection ineens haar neus ophaalt 😉 ik ga me ook nog eens verdiepen in Orijen freeze dried.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.