Alternatief voor Timberwolf Legends

Home Forums Brokken Vragen over brokkenmerk Alternatief voor Timberwolf Legends

Dit onderwerp bevat 3 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  RobVW 8 maanden, 3 weken geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur

RobVW
    Bijdrager

Hallo Meike,

We zijn stilaan toch op zoek naar een alternatief voor onze Timberwolf Legends brokjes.
    Enerzijds is er de moeilijke tot niet meer verkrijgbaarheid hier in Belgie.
    Anderzijds ook een beetje op aangeven van onze kennel die adviseert een brok met minder eiwitten te zoeken, daar volgens onze kennel het eiwitgehalte bij Timberwolf vrij hoog zou liggen.
    Onze Shiba blijft eigenlijk het ganse jaar door nogal enthousiast verharen, en heeft af & toe een tranend oogje waar de dierenarts niet onmiddellijk een reden voor kan vinden.
    Momenteel proberen we enkele proefverpakkingen uit van Acana Regionals, namelijk de Grassland en Ranchland varianten maar het is nog te recent om daar al iets over te zeggen.
    Onze kennel heeft ook reeds goede resultaten behaald met Wolfsblut Green Valley en Golden Fields maar wij kennen deze brok hoegenaamd niet.
    Heeft Wolfsblut ook nog andere graan vrije varianten? vind het nogal lastig zoeken op de Wolfsblut site.
    Graag Uw mening!

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Bijna alle varianten van Wolfsblut staan in de brokkenvergelijker, en er staan nog drie nieuwe klaar die ik binnenkort zal publiceren. Bij Wolfsblut moet je erg letten op de calciumgehaltes, die zijn vaak erg hoog. In mijn beoordeling van de brok geef ik het aan als het zo is.

Acana lijkt me een prima keus, daar zitten minder synthetische toevoegingen in dan in Wolfsblut.

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

ik heb de drie nieuwste Wolfsblut-varianten er ook bijgezet.

Hier een directe link naar een overzicht van de graanvrije Wolfsblut-varianten:
    https://www.voerwijzer.com/hondenbrokkenvergelijken/?_sfm_zetmeelbron=1333-%2B-1-%2B-2-%2B-3-%2B-4-%2B-5-%2B-12&_sf_s=wolfsblut

Heb je ook rauwe vleesvoeding overwogen? Dat helpt vaak bij dit soort gezondheidsklachten.

RobVW
    Bijdrager

Dag Meike,

Bedankt maar wee voor Uw reactie !!
    We wisselen rauw (carnivoer) af met droogvoer, één maaltijd rauw en één maaltijd droog per dag.
    in de kennel waar we onze Shiba haalden gaf men toen ook Timberwolf, vandaar dat wij er tot dusver ook bij gebleven zijn.
    Enerzijds is Timberwolf niet meer verkrijgbaar hier bij ons, anderzijds is er de kennel er inmiddels ook van afgestapt wegens volgens hun “te eiwitrijk”.
    Dit zou volgens onze kennel meteen ook een reden kunnen zijn voor het blijvend verharen en af & toe een tranend oogje vaan onze Shiba
    Hoewel ik dit een heel interessante materie vind, ben ik er nog (te) weinig in thuis…
    Indien ik in een vogelvlucht het eiwitgehalte van Timberwolf met Acana vergelijk, zie ik niet zo grote verschillen.
    Bij Wolfsblut ligt dit doorgaans enkele procenten lager.
    Ook het hoge(re) Calcium gehalte roept vragen op, is dit dan wel het voer waarnaar we op zoek zijn??
    Moeten we daaruit besluiten dat Wolfsblut een iets “minderwaardiger” voer is tov Acana/Timberwolf, of is dit te kort door de bocht?
    Over het verharen van de Shiba’s lees je de meest uiteenlopende verhalen op allerlei fora.
    Sommigen spreken van 2 x per jaar, anderen van het ganse jaar door….
    Het is voor een leek moeilijk het bos door de bomen te vinden…. laat staan een oorzaak aan te wijzen.
    Gelukkig is er dit forum !!

Groetjes,
    Rob.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.