Arden Grange hondenbrokken

Home Forums Brokken Vragen over brokkenmerk Arden Grange hondenbrokken

Dit onderwerp bevat 3 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  akishino 4 maanden, 3 weken geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur

akishino
    Bijdrager

Heeft er iemand ervaring met Arden Grange hondenbrokken?
    Mijn honden (akitateef van 11,5 jaar en akitareu van 10 maanden) krijgen nu 5 dagen per week Acana, maar ik wil graag overstappen. In mijn zoektocht kwam ik Arden Grange tegen, maar er zijn niet veel reviews over.
    Het gaat me voornamelijk om: -premium, rich in fresh chicken & rice
    -adult large breed, fresh chicken & rice
    -adult, fresh salmon & rice
    Voor mijn gevoel ziet de samenstelling er goed uit, maar ik ben een leek wat brokken betreft.

akishino
    Bijdrager

Aanvulling:
    Premium rich in fresh chikcen & rice
    Analytical Constituents: Crude Protein 26%, Fat Content 17%, Crude Ash 7%, Crude Fibres 3%, Calcium 1.12%, Phosphorous 0.8%, Omega-3 0.76%, Omega-6 3.47%.

Composition: Chicken, (fresh chicken 20%, chicken meat meal 20%), rice, potato, refined chicken oil, beet pulp, whole dried egg, chicken digest, fish meal, yeast, krill, whole linseed, minerals, prebiotic FOS, prebiotic MOS, yucca extract, glucosamine, MSM , chondroitin, cranberries, nucleotides.

Additives (per kg)
    Nutritional Additives
    Vitamins: Vitamin A 21,000 IU, Vitamin D3 1,516 IU, Vitamin E 147 IU.
    Trace Elements: Zinc chelate of amino acid hydrate 583mg, Copper chelate of amino acid hydrate 117mg, Manganese chelate of amino acid hydrate 78mg, Calcium iodate anhydrous 2.8mg, Selenised Yeast (inactivated) 76mg, Antioxidant (rosemary extract)

Adult large breed, fresh chicken & rice
    Analytical Constituents: Crude Protein 24%, Fat Content 14%, Crude Ash 7%, Crude Fibres 2.5%, Calcium 1.2%, Phosphorous 0.75%, Omega-3 0.49%, Omega-6 2.98%, L-carnitine (50mg/kg)

Composition: Chicken, (chicken meat meal 25%, fresh chicken 5%), rice 25%, maize, refined chicken oil, beet pulp, chicken digest, whole dried egg, yeast, krill, whole linseed, minerals, glucosamine (740mg/kg), MSM (740mg/kg), prebiotic FOS, prebiotic MOS, chondroitin (520mg/kg), yucca extract, cranberries, nucleotides.

Additives (per kg)
    Nutritional Additives
    Vitamins: Vitamin A 18,000 IU, Vitamin D3 1,350 IU, Vitamin E 240 IU.
    Trace Elements: Trace Elements: Zinc chelate of amino acid hydrate 500mg, Copper chelate of amino acid hydrate 100mg, Manganese chelate of amino acid hydrate 67mg, Calcium iodate anhydrous 2.4mg, Selenised Yeast (inactivated) 65mg, Antioxidant (rosemary extract)

Adult fresh salmon & rice
    Analytical Constituents: Crude Protein 25%, Fat Content 15%, Crude Ash 7%, Crude Fibres 2.5%, Calcium 1.2%, Phosphorous 0.75%, Omega-3 8.5%, Omega-6 3.10%.

Composition: Composition: Fresh salmon 26%, rice 26%, chicken meat meal, maize, beet pulp, refined chicken oil, whole dried egg, chicken digest, fish meal, yeast, whole linseed, krill, minerals, prebiotic FOS, prebiotic MOS, yucca extract, glucosamine, MSM, chondroitin, cranberries, nucleotides.

Additives (per kg)
    Nutritional Additives
    Vitamins: Vitamin A 18,000 IU, Vitamin D3 1,350 IU, Vitamin E 240 IU.
    Trace Elements: Zinc chelate of amino acid hydrate 500mg, Copper chelate of amino acid hydrate 100mg, Manganese chelate of amino acid hydrate 67mg, Calcium iodate anhydrous 2.4mg, Selenised Yeast (inactivated) 65mg, Antioxidant (rosemary extract)

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Ik heb zelf geen ervaring met dit merk, maar heb meerdere goede ervaringen gehoord. De samenstellingen van de bovenste brok die je hierboven heb geplaatst vind ik er het beste uitzien. In de Large Breed-brok zit wat minder eiwit en vet, en vis vind ik niet zo geschikt als hoofdvoeding (zie dit artikel). Er zit wel chicken digest in als smaakstof zie ik, hierover kunt je meer lezen in het artikel MSG in brokken.

Als je het gaat voeren, laat je dan weten hoe het bevalt?

akishino
    Bijdrager

We zijn nu een aantal maanden verder en ik ben best tevreden over de Arden grange premium. Mijn senior teef doet het erg goed op de premium.
    Ze vindt het lekkere brok en ik merk dat ze (in vergelijking met Acana prairy poultry) wat fitter is.
    Bij mijn jonge reu zie en merk ik weining verschil. Hij ziet er goed uit, maar eet niet altijd zijn bak leeg. Nou weet ik dat niet alle akita’s goede eters zijn en zijn hormonen gieren door zijn lijf, dus ik weet niet of dat persé door de brok komt.
    Ontlasting is prima, 1-2x per dag goede, stevige ontlasting.
    Al met al dus tevreden over Arden grange.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.