Bosch bio Adult

Home Forums Brokken Vragen over brokkenmerk Bosch bio Adult

Dit onderwerp bevat 5 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Voerwijzer Meike 1 jaar, 9 maanden geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur

arend
    Sleutelbeheerder

Vraag over Bosch Bio adult.

Ik voer mijn honden 4 dgn Darf en wat barf spulletjes en 3 dgn Dogs Lovers Gold.

Nu zag ik de brok van Bosch de Bio Adult heb een proefzakje gekregen ze vinden het lekker.

Wel staat er antioxidanten kan niet achterhalen of dit chemische of natuurlijke zijn.

Neem aan naturlijk

Is dit een goede brok ?

arend
    Sleutelbeheerder

Ik heb net gekeken op de duitse site, daar staat meer info op.

E306. Tocoferol, Tocoferol extracten, Vitamine E, Tocoferolrijke extracten

Ik denk dat DLG beter is. Maar Meike zal vast wel reageren.
    Als je een betere brok wil, Wolfsblut, Acana, Orijen en Taste of the Wild zijn goede brokken.
    Ik voer zelf ook DARF en Wolfsblut.

http://www.bosch-tiernahrung.de/index.php?site=hunde

Bio Adult

Technologische Zusatzstoffe:
    Antioxidationsmittel

REZEPTUR OHNE WEIZEN

Zusammensetzung:
    Reis*, Gerste*, Geflügelfleischmehl*, Fleisch*, Geflügelfett*, Fischmehl*, Proteinhydrolysat, Äpfel* (getrocknet, min. 1 %), Erbsen* (getrocknet), Kaliumchlorid, Natriumchlorid, Birnen* (getrocknet), Karotten* (getrocknet), Tomatenmark* (getrocknet). *
    = 100 % zertifizierte Bioprodukte

Sonstiges:
    Fleischanteil bzw. Anteil Eiweißträger tierischen Ursprungs (*siehe hierzu auch Info unter http://www.bosch-tiernahrung.de Rubrik: Service/Fragen Sie bosch): über 24,5 % (bezogen auf Trockenbasis)

Anteil Eiweiß tierischen Ursprungs am Gesamteiweiß: über 69,5 %

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Uitgaande van de informatie die Diana heeft gevonden en de analyse, kan ik dit erover zeggen:

– de brok bevat natuurlijke antioxidanten

– de brok bevat 15,3% dierlijk eiwit (DLG veel meer)

– er zit 48% koolhydraat in, wat neer komt op zo'n 53% graan (DLG veel minder)

Hier vind je de analyse: http://www.bosch-tiernahrung.de/index.php?site=sorte_bio_adult#fragment-2

DLG vind ik dus beter, en ook de merken die Diana noemt. Als je graag diervriendelijk en schoon vlees in de brok wilt, zijn Acana, Orijen en Wolfsblut prima. DLG en Taste of the wild bevat wel vlees uit de intensieve veehouderij.

arend
    Sleutelbeheerder

Dank jullie voor je antwoord, ze krijgen hier hooguit 2  of 3 dgn brok en verder Darf Kvv .

arend
    Sleutelbeheerder

beste het is onjuist te stellen dat er 53 % graan zou zitten in deze brok.

integendeel Bosch bio adult bevat juist GEEN graan   u leest het goed deze brok is GRAANVRIJ 

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Bosch Bio Adult bevat wel granen, de eerste ingrediënten zijn rijst en granen. Daarnaast vind ik in dit geval het niet zo heel erg relevant of het zetmeelgehalte van granen komt of niet, maar wel dat het een enorm hoog zetmeelgehalte is.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.