Bot in KVV en Barf

Home Forums Brokken Overige Bot in KVV en Barf

Dit onderwerp bevat 1 reactie, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Voerwijzer Meike 5 jaren, 4 maanden geleden.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur

arend
    Sleutelbeheerder

Ik ben mij momenteel aan het inlezen over vers vlees. Als ik kijk naar KVV producenten en hun producten dan zijn alle ingredienten (inclusief bot) fijn gemalen. Echter bij barf (voor zover ik kan nalezen) wordt vaak grotere stukken bot gegeven.

Als ik de botten zeer fijn maal in de keukenmachine maakt het dan nog uit of ik zachte or harde botten gebruik (behalve dan voor de hardheid van de ontlasting)?

Zelf vind ik de worsten en ‘plakken’ KVV erg prettig en handzaam. Ik zou dus graag overstappen op barf maar dan meer volgens een KVV eindproduct. Ik zou dus graag periodiek een grotere batch en vervolgens als ‘complete’ voeding portioneren en invriezen. Ik neem aan dat dit geen probleem is?

Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen.

Met vriendelijke groet,
    Dave

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Een eigen kvv maken kan heel goed. Hardere botten zijn te hard voor de keukenmachine. In principe zou het kunnen (er zijn genoeg kvv's met runderbot of paardenbot), maar daarvoor heb je een goede machine nodig.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.