Carnilove FRESH Struisvogel en Lam

Home Forums Brokken Vragen over brokkenmerk Carnilove FRESH Struisvogel en Lam

Dit onderwerp bevat 1 reactie, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Voerwijzer Meike 1 week, 2 dagen geleden.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur

xnikaaaa
    Bijdrager

Goedemiddag,

Ik heb een vraag over deze brokken. Naar mijn inziens zien ze er goed uit. Klopt dit ook? Heeft iemand ervaring met deze brokken?

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Wat leuk, een nieuwe lijn van Carnilove. Ik ken het nog niet, en zal de fabrikant om meer informatie vragen. Ik heb de samenstelling even opgezocht:

CARNILOVE INTO THE WILD FRESH OSTRICH & LAMB SMALL BREED ADULT
    Verse ontbeende struisvogel (26%), gedroogd lam (20%), gedroogd kalkoen (20%), pompoen, kikkererwten, erwten, kippenvet (9%, geconserveerd met gemengde tocoferolen), kippenlever (3%), zalmolie (2%), appel, wortel, lijnzaad, gehydrolyseerde schalen van schaaldieren (bron van glycosamine), chondroïtine-sulfaat, biergist, chicoreiwortel, yucca schidigera, alg, psylliumvezel, tijm, rozemarijn, oregano, cranberries, blauwe bes en framboos

30% eiwit
    17% vet
    3,5% celstof
    8,2% ruwe as
    10% vocht 10%
    1,6% calcium
    1,3% fosfor
    0,6% omega-3 (0,08% EPA en 0,1% DHA)
    1,8% omega-6

Lijkt me inderdaad een prima voeding. Er zit waarschijnlijk wel gehydroliseerde kippenlever in, wel net zoals in de andere Carnilove-brokken. Ik ben zelf voorzichtig met dit ingrediënt, in het artikel MSG in brokken kun je lezen waarom.

Er zit wel minder vlees in het eindproduct dan in de andere Carnilove-brokken, en meer peulvruchten/koolhydraten. Dit is niet erg, het verschilt per hond wat beter bevalt. De kwaliteit van het eiwit is denk ik niet beter dan dat van de “gewone” Carnilove-brokken, omdat er wel vrij veel bot in lijkt te zitten (1,6% calcium op 30% eiwit, hoe meer calcium hoe meer bot en bot levert slechtere kwaliteit eiwit).

Ik ben ook benieuwd ervaringen!

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.