Cavalierpup veel jeuk, welke brok geven?

Home Forums Brokken Welke brok voor mijn hond? Cavalierpup veel jeuk, welke brok geven?

Dit onderwerp bevat 3 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Voerwijzer Meike 5 jaren, 12 maanden geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur

Sinds 3 weken hebben wij een Cavalier pupje in huis. Zij is nu 12 weken en heeft veel last van jeuk. Ze krijgt nu Farmfood en ik lees net dat daar heel veel granen in zitten. Zou dat de reden zijn waarom ze zo krabt?

Toen ze vers vlees kreeg de eerste week heb ik haar niet zien krabben, sinds een paar dagen doet ze dat nu.

Ik zie door de bomen het bos niet meer met alle merken die er zijn. Wat moet ik nu gaan voeren? Alleen vers is geen optie…

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Ik zou aanraden een graanvrije brok te proberen. De kans is groot dat je pup op de granen reageert, of anders op het rundervleesmeel. In mijn brokkenvergelijking kun je zien welke brokken graanvrij zijn en ook wat voor beoordeling ik ze geef (aantal sterren). Nu is het niet gericht op pups, maar Orijen heeft ook een puppenvariant en Applaws ook, beide graanvrij en een hoog vleespercentage. Ik zou ook aanraden om in ieder geval eens per week ook rauwe vleesvoeding te geven, dit is onder andere goed voor de darmflora. Een goede darmflora kan allergieproblemen voorkomen.

Bedankt voor je snelle reaktie! Ik ben sinds vandaag maar weer op vers vlees overgestapt. Ook van FarmFood. Helaas zit daar blijkbaar ook graan in?!

Ik heb een aantal graanvrije brokken gevonden, waarvan ik denk dat het qua prijs ook nog te doen is. Taste of the Wild en Acana, Orijen is vrij duur. Ik kreeg ook te horen dat het (italiaanse) merk Fitness Trainer (nova Foods) graanvrij is. De kosten hiervoor zijn per kg 5,95.

Als ik haar op vers laat, wat zal ik dan beste voeren?

THX!!!

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

In Farmfood vlees zit inderdaad een beetje graan, maar dat is geloof ik maar 2% rijst. Maar er zijn veel goedkopere merken die niet slechter zijn, zoals Smuldier in de supermarkt. Alle merken die er zijn vind je hier: http://www.voerwijzer.com/kvv-vergelijken. Hier kun alle merken vergelijken, ook op prijs. Wat een goede kvv is vind je hier: http://www.voerwijzer.com/artikelen/wat-een-goede-kvv. Tips die ik daarin geef zijn:

1. Wissel sowieso diersoorten af, ook als het merk zegt compleet te zijn met een premix.

2. Kies voor bot als calciumbron, zeker bij een pup.

3. Vermijd granen en suiker. Een klein beetje rijst schijnt niet zo erg (of juist goed) te zijn.

4. Groenten zijn prima voor honden, max 15%. 

5. Het beste kun je voor een menu kiezen met maximaal 2% koolhydraten. Koolhydraten zitten in granen en groenten.

6. Een goede kvv bevat minimaal 45% spiervlees, tussen 15% en 25% bot, maximaal 25% orgaan.

7. Biologisch vlees heeft bij mij altijd de voorkeur, omdat dat volgens mij van betere kwaliteit is, minder antibiotica bevat (en andere nadelige stoffen) en om het dierenwelzijn.

Kant en klaar advies? Zelf vind ik Darf een goede kvv, biologisch, goede verhoudingen en betaalbaar.

Als je in de brokkenvergelijker kijkt, zie je dat Orijen niet duurder is dan Taste of the Wild, doordat je er minder van hoeft te voeren per dag. Maar Taste of the Wild is inderdaad ook een redelijk goede brok zonder graan. Acana Grainfree is volgens mij de duurste van de drie, als je de prijs per dag bekijkt. Fitness Trainer ken ik niet, ga er zeker even naar op zoek.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.