Celtic connection of wolfsblut

Home Forums Brokken Vragen over brokkenmerk Celtic connection of wolfsblut

Dit onderwerp bevat 3 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Linda M. Gould – Celtic Connection Holistic Pet Food 3 weken, 6 dagen geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur

Frenky Veltman
    Bijdrager

Hallo
    Ik zit al enige tijd te dubben met mijn Franse bull en zijn voeding. Kvv alles geprobeerd maar hij blijft jeuken, eliminatiedieet uitkomst gevoelig voor lam kip rund en kalkoen wil ik niet proberen. Allergie test gedaan en licht gevoelig voor gist.

Dus nu dit.. blijven weinig brokken over. Heb nu de wolfsblut wild pacific omdat ik eerst nog kvv erbij gaf, ga ik dus mee stoppen.. nu zit ik te twijfelen, wolfsblut western cape of celtic connection eend en gans. Ik las namelijk ergens dat door tevee omega 3 of 6 ze ook huid problemen kunnen krijgen dus leek mij niet slim om als hoofdbrok vis te doen dan Kun je denk ik beter vlees brok en af en toe visje happen met je bulletje.

Iemand advies of ervaring met deze?

Graag hoor ik van jullie

Hi Frenky,

Omega-3 and Omega-6 should be in a proper ratio in your pets food. If there is too much Omega-6, it can indeed cause skin issues. Omega-6 is present in high amount in ‘land animals’ -chicken, beef, lamb, duck, etc. while Omega-3 is mainly found in ‘marine animals’ -fish and shellfish (even octopus! though that is not yet available as dog food 😉 ). There are some plant-based forms of Omega-3 too such as oils and algae.

To keep to my ‘Single Source Protein Philosophy’, I cannot use fish oil in my poultry or lamb recipes, so I use a specific type of algae that fish actually eat to become so full of Omega-3! I use this to balance the Omega-6 in my recipes to try to get as close to the natural Omega-3 : Omega-6 ratio found in nature of 3:1 or the ideal ratio of 1:1.

So no matter what you decide for your Frenchie, just make sure that the Omega-6 value is not too high compared to the Omega-3.

Have a nice day!

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Zoals Linda al aangeeft, is een teveel aan omega 6 inderdaad een probleem. Een teveel aan omega 3 waarschijnlijk niet, maar bijna alle brokken bevatten meer omega 6 dan 3. Een juiste balans is ongeveer 4 keer zoveel omega 6 als omega 3. En de omega 3 moet (overwegend) in de vorm van DHA en EPA worden aangeboden, want plantaardige omega 3 (ALA) wordt niet zo goed omgezet in een vorm waar de hond wat mee kan (EPA en DHA).

Wat het omega-gehalte betreft is een visbrok dus geen probleem. Maar er zitten wel andere nadelen aan visbrokken, die heb ik hier beschreven: https://www.voerwijzer.com/is-een-visbrok-gezond-voor-honden-en-katten/. Voor allergische honden kan het wel een uitkomst zijn, maar als het niet nodig is zou ik niet permament een visbrok voeren.

Celtic Connection Eend en Gans lijkt me het proberen waard. Eventueel kun je ook de visbrok van Celtic Connection proberen. Ik heb er goede ervaringen over gehoord. Wolfsblut Western Cape mist helaas wat informatie en ik heb er ook geen ervaringen over gehoord.

Ik ben erg benieuwd wat je gaat proberen en hoe die brok bevalt!

As Meike said, EPA and DHA (marine-type Omega 3) are absorbed better than ALA (plant-type Omega 3). That’s why the algea I use in my recipes has been specially selected because it provides marine-type DHA and not ALA. And while it is always better to feed a varied diet, you’ll also be happy to know that my recipes are both complete and balanced so you do not have to be concerned about feeding my recipes for a longer period, even the fish recipe. We have a breeder of English Mastiffs who’s dogs have been doing great on my Salmon with Trout recipe for years. They are healthy, happy and even show champions!

Have a nice day!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.