Cosma Nature of Feline Porta 21?

Home Forums Brokken Vragen over brokkenmerk Cosma Nature of Feline Porta 21?

Dit onderwerp bevat 3 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Voerwijzer Meike 1 maand, 1 week geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur

LisaVerhoeven
    Bijdrager

Beste Meike,

Deze vraag gaat over een keuze tussen twee soorten natvoer, ik weet dat het niet op dit forum hoort maar het lukte me niet om te reageren onder het artikel.

Mijn twee katjes krijgen op dit moment altijd blikjes Animonda Carny en dan de tonijn en zeevruchten variant. Graag wil ik hier kip aan toevoegen, alleen twijfel ik tussen twee merken:

De kip variant van Cosma Nature en de kip variant van Feline Porta 21 (Beide te bestellen op Zooplus). Ik krijg Almk Nature er niet in hier, dus twijfel ik tussen deze twee varianten. Welke is qua samenstelling het beste? De prijs is voor mij niet relevant, want ik geef ze graag het allerbeste.

Groetjes en alvast bedankt.

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Beiden bevatten heel erg weinig vet volgens Zooplus, namelijk 0,5%. Dit zou ik alleen ter afwisseling gebruiken. Porta 21 bevat denk ik meer koolhydraten, dus ik zou dan eerder Cosma nemen. Let je erop dat je niet teveel tonijn voert? Dat is erg vervuild. Ik adviseer altijd maximaal 10% vette vis.

LisaVerhoeven
    Bijdrager

Bedankt voor de snelle respons! Hoeveel procent vet is dan wel goed voor n natvoer? Ze krijgen hier sowieso 40 gram brokjes van Thrive per dag (3/4 kip en 1/4 haring) en dan deel ik een blikje natvoer op rond etenstijd. Ik zag dat de natvoer varianten van Thrive zelf ook goed zijn. Van alle soorten natvoer, welke heeft dan wel jouw voorkeur (voor zover je ze kent natuurlijk)? Ik wil zoals ik al zei, het beste geven voor mijn katjes en vers vlees eten ze niet, is ook lastig omdat eentje de ziekte van Croon heeft.

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Ik heb hier een lijstje met merken die ik qua samenstelling er goed vind uitzien: https://www.voerwijzer.com/het-beste-natvoer-voor-de-kat/

De ideale hoeveelheid vet hangt er onder andere vanaf hoeveel eiwit erin zit. Mijn eigen maatstaf is dat er beter niet meer vet dan eiwit in kan zitten.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.