Dalmatiër puppy, wat voeren?

Home Forums Brokken Welke brok voor mijn hond? Dalmatiër puppy, wat voeren?

Dit onderwerp bevat 5 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Voerwijzer Meike 1 jaar, 11 maanden geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur

Fosco
    Lid

Hoi Meike!

Ik ben me nu al een tijdje aan het buigen over wat Puck (mijn dalmatiër pup) te voeren. Ze is nu bijna 4 maanden en krijgt momenteel Royal Canin maxi junior. Ze groeit prima, is niet dun of dik dus gewoon mooi op gewicht maar lijkt het toch niet helemaal fantastisch te doen op dit voer. Ze heeft regelmatig uit het niets wat jeuk (niet schrikbarend veel dus weet niet of we dit ook mee moeten wegen, het is in elk geval niet van stress of beestjes). De witte vacht op haar koppie heeft een roodbruin gloedje, vooral bij ogen, neus, lippen en ook wel wat boven op de kop terwijl ik dit liever gewoon mooi wit zie. En ze poept wat veel, vaak twee keer per wandeling waarbij `s ochtends de tweede keer diaree is. Het omzetten naar ander voer heeft geen haast maar als ik dit ga doen wil ik wel over op goed voer. Ik weet dat het belangrijk is dat dit purine-arm moet zijn omdat de dalmaat een urinestelsel heeft gelijkwaardig aan dat van de mens. Dit maakt het moeilijk om geschikt puppyvoer te vinden voor haar. Ik wil het liefst graanvrij voer waarbij het vleesgehalte hoog ligt.Kvv of Barf wil ik niet gaan voeren. Het past niet binnen ons ritme en ik wil eerst kijken of ik het gewoon met brok kan oplossen. Wat voor brok zou jij ons aanraden? We willen het liefst ook niet de hoofdprijs betalen. We hebben het er echter wel voor over mocht het om een zeeeeeer goede brok gaan :)

Groetjes Lotte en pootjes van Puck

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Hoi Lotte, is natvoer anders een optie voor je? Dat is makkelijker te verteren en veel milder voor het verteringsstelsel. Het is net zo makkelijk om te voeren als brok, alleen moet je het in de koelkast bewaren zodra de verpakking geopend is.

Fosco
    Lid

Hoi Meike,

Nee eigenlijk niet.. Puck gaat dagelijks mee naar mijn werk. Dan zou ik het voer mee moeten nemen en ik kan het daar niet gekoeld bewaren. Ik wil het het liefst in eerste instantie gewoon oplossen met brokken :)

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Tenzij we een voeding vinden waarbij je een heel blik of hele worst kan voeren per maaltijd natuurlijk :) Wat ook al kan schelen, is om deels natvoer te voeren. Dus bijvoorbeeld alleen thuis natvoer en op je werk brokken.

Qua brokken heb ik even gekeken naar je wens qua kosten en Dog Lovers Gold Original en Acana Chicken & Burbank Potato. Beiden niet een hoog vleesgehalte of graanvrij, maar ik zelf zie niet de nadelen van rijst of haver tegenover aardappel of peulvruchten. Tenzij Puck een allergie heeft opgebouwd voor rijst of haver, maar die kans is niet zo groot. Als je een hoger vleesgehalte wilt, wordt het wel een stukje duurder.

Dog Lovers Gold Original is het goedkoopst, maar ik heb hier wel klachten over gehoord met betrekking tot roodbruine verkleuring en er zit zalm in wat purinerijk is. Acana Chicken & Burbank Potato is wat duurder dan Dog Lovers Gold, maar bevat volgens mij geen purinerijke ingrediententen en heeft natuurlijkere toevoegingen.

Als kip het probleem is, dan is Markus Muhle Black Angus Junior een betaalbare optie, maar daar zit wel eend (purinerijk) en mais (niet zo aanbevolen graansoort) in.

Als je gaat bestellen bij Zooplus, zou je dat dan via de banner op http://www.voerwijzer.com/gratis-doneren willen doen? Dankje!

Ik hoor graag hoe het gaat straks. 

Fosco
    Lid

Bedankt voor deze informatie! Ik ben uiteraard zelf ook wat verder gaan googlen en kwam bij voer terecht waar ik nog niet eerder van gehoord had. Ik ben benieuwd wat jij hier van vind, op het eerste gezicht lijkt het prima voer. Echter zit hier ook wel Gevogelte en mais in. Het gaat uiteraard om de puppy variant.

http://yourdog.nl/product/dalmatier/

Ik zal de door jou genoemde merken is bekijken :)

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Inderdaad de mais ben ik niet zo dol op, omdat er relatief vaak problemen op lijken te ontstaan, mogelijk door de aflatoxinen wat vaak een probleem is bij mais en tarwe. Ook gerst vind ik niet een hele goede zetmeelbron, omdat het gluten bevat, maar ik heb er te weinig ervaring mee om te weten of het ook echt problemen oplevert. Verder vind ik dat het best veel koolhydraten bevat, wat betekent dat een vrij groot deel uit mais en gerst bestaat. De vleesbron is gevogelte. Dit betekent meestal dat het van de inkoopprijs afhangt welk gevogelte erin zit, het is maar net wat op dat moment het goedkoopst is. Een groot nadeel hiervan is als je hond een allergie ontwikkelt op deze brok, weet je niet van welk diersoort en moet je alle gevogelte vermijden. Tenslotte is het jammer dat de mineralen in goedkope vorm zijn toegevoegd.

Ik vind dit een vrij gemiddelde brok. De rasnamen erbij is ook vooral marketing. 

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.