De juiste keuze voor de kat

Home Forums Brokken Vragen over brokkenmerk De juiste keuze voor de kat

Dit onderwerp bevat 0 reacties, heeft 1 stem, en is het laatst gewijzigd door  Jefferson 1 week, 2 dagen geleden.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur

Jefferson
    Bijdrager

Goedemiddag iedereen,

Allereerst bedankt voor alle behulpzame informatie betreft voer, erg handig!
    Ik blijf altijd kritisch rondkijken naar het beste voer voor mijn Siberische katertje van 1 jaar en 4 maanden.
    Tot nu toe heeft hij altijd zijn brok ter beschikking (Canagan Free Run Chicken) en krijgt hij ’s avonds zo’n 50gr wisselend natvoer van Animonda Carny.

Droogvoer
    Canagan ben ik enorm blij mee, hij eet het goed en ziet er super gezond uit al mag ik het zelf zeggen. Dit kwaliteitsvoer heeft hij dan ook al vrijwel direct gekregen toen hij hier als kittentje binnen huppelde. Het is wat prijzig, maar dan weet je zeker dat je geen rotzooi in je brokken hebt. Bij de brokvergelijking zag ik echter dat het eiwitgehalte lager is dan een aantal andere merken en het koolhydraat gehalte hoger valt. Zo was ik erg verbaast over Power of Nature Meadowland, erg hoog in eiwitten en laag in koolhydraten en is per kilo voordeliger dan Canagan. Lijkt op een win-win situatie. Ik wil natuurlijk niet gelijk een brok waar ik een jaar lang bij heb gezworen vervangen, ze zijn in mijn ogen beide enorm goed.
    Wie kan mij adviseren over deze twee merken of mogelijk andere goede merken? Ik schipper nu enorm tussen deze twee.

Natvoer
    Animonda Carny, krijgt de kleine baas ook al vanaf kleine kitten hier thuis. Afwisselende blikjes gingen altijd erg goed.
    Sinds kort is de behoefte alleen wat minder begin ik te merken, ik geef ’s avonds zo’n 50gr als aanvulling op zijn brok.
    Dit smikkelde hij meestal in 1x op, nu laat hij het wat vaker staan of begint er in eerste instantie niet direct aan.
    Terwijl hij altijd dol enthousiast werd/wordt als je een blikje natvoer opent.
    Misschien heeft het ouder worden ermee te maken en neemt de behoefte om meer te eten af of misschien is hij toch uitgekeken op Carny. Vragen kan ik het helaas niet.
    Een goed alternatief lijkt mij Feringa, de vleesvariant is echter wel 2x zo duur als Carny. Maar er is dan ook wel een duidelijk kwaliteitsverschil, nog meer vlees namelijk. Ook dit wil ik graag in porties van 50gr per dag geven.

Kort samengevat:
    Enorm blij met Canagan als brok, maar kan het nog beter en terwijl voordeliger met Power of Nature Meadowland?
    Het aanvullende natvoer van Carny wordt de laatste tijd wat minder gegeten, uitgroei of verveling mogelijke oorzaak.
    Mogelijk alternatief Feringa?

Belangrijkste is dat ik streef naar het beste voor de kleine draak, in deze setting brok en aanvullend natvoer.
    Alvast bedankt voor alle informatie, hulp en tips!

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.