dikker maken boxer

Home Forums Brokken Welke brok voor mijn hond? dikker maken boxer

Dit onderwerp bevat 1 reactie, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Voerwijzer Meike 2 jaren, 4 maanden geleden.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur

tien
    Lid

Hallo,
    Graag advies over wat er in een brok moet zitten om mijn boxer dikker te krijgen.Ik geef haar nu acana large adult maar hier blijft ze mager op.Moeten er meer eiwitten of vetten inzitten in de nieuwe brok of juist minder vezels? Ze knaagt soms ook aan haar poten en heeft huidschilvers, komt dit door het kipvet?
    Eiwit nu 33/vet14/vezel4

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Het kan inderdaad zo zijn dat ze een reactie heeft op kip, of een ander ingrediënt, waar de klachten door veroorzaakt worden. Aankomen kan simpel door meer calorieën te voeren, dus als je dezelfde brok blijft geven, meer ervan te voeren. Maar ik heb het idee dat je je oriënteert op het uitzoeken van een andere brok, en dat lijkt me ook een goed idee.

Het heeft dus niet direct iets te maken met de hoeveelheid eiwit/vet/vezel, behalve dat vet meer calorieën bevat. Van een brok met meer vet hoef je dus minder te voeren dan een brok met minder vet. Ik zou de keuze dus vooral richten op een brok zonder kip (en eventueel andere diersoorten en zetmeelbronnen die Acana Adult bevat) en met genoeg vet (minimaal 15%).

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.