Ecostyle hondenbrokken

Home Forums Brokken Vragen over brokkenmerk Ecostyle hondenbrokken

Dit onderwerp bevat 1 reactie, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Voerwijzer Meike 5 jaren, 6 maanden geleden.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur

arend
    Sleutelbeheerder

Hoi,
    Ik kwam in de winkel Ecostyle hondenbrokken tegen ik dacht zal dit wat zijn?
    Is er iemand die toevallig ervaring met deze brok heeft?
    En wat vinden jullie van de samenstelling?

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

VitaalCompleet VOLWASSEN HOND

Samenstelling

Granen, vlees en dierlijke bijproducten, kruiden, plantaardige bijproducten, oliën en vetten, gist, algen, mineralen en vitaminen.

Analyse: 22,74% eiwit, 10,01% vet, 3,19% celstof/vezel, 8,14% as (vit.&min.), 9,73% vocht

Beoordeling

Helaas is de samenstelling nogal vaag. Er staat 'granen', maar welke granen is niet duidelijk. Ook niet wat voor vlees en wat voor dierlijke bijproducten en wat voor plantaardige bijproducten erin zitten. 

Er zit 46.19% koolhydraten in. Als granen de enige koolhydratenbron zijn, dan bestaat de brok voor ongeveer de helft uit graan (graan bevat zo'n 90% koolhydratn). Dat vind ik veel. Hopelijk zijn het dan glutenvrije granen. Verder vind ik dat er vrij weinig vet inzit, en helaas is ook niet duidelijk wat voor vet dit is. Als vlees de enige eiwitbron is, wat ik niet verwacht aangezien er plantaardige bijproducten inzitten die geisoleerde plantaardige eiwitextracten kunnen zijn, dan zit er voor ongeveer een kwart vlees in. Dat is niet zoveel.

Om een goede beoordeling te kunnen geven zou ik dus eigenlijk alle ingredienten moeten weten, maar wat ik zo zie spreekt me niet enorm aan. Het is een gemiddelde brok.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.