Ecostyle huid + vacht

Home Forums Brokken Vragen over brokkenmerk Ecostyle huid + vacht

Dit onderwerp bevat 1 reactie, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Voerwijzer Meike 9 maanden, 2 weken geleden.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur

Frenchie
    Bijdrager

Hallo, ik kamp al enige tijd met huid problemen met mijn Franse bulldog. Ik heb altijd kvv geprobeerd maar hij kon nergens goed tegen het verteerde niet goed en dan spuugde hij het weer uit. Ook heb ik vele soorten brok geprobeerd en met dat hetzelfde. Toen toch maar raad gevraagd aan de dierenarts en nu even een paar weken op royal canin analergenic. Zijn probleempjes zo goed als weg en zei raadde aan om over te gaan op trovet hert. Nu wil trovet geen bestandsdeling bekend maken. Via een kennis kwam ik uit op ecostyle huid en vacht en heb ze zelf persoonlijk een email geduurd en dit kreeg ik terug :

Hartelijk dank voor uw e-mail. Er zit 34% vlees in de hondenvoeding. Veel honden met allerlei overgevoeligheidsreacties reageren goed op HUID + VACHT voeding. Zelfs ook als er ingrediënten in zitten waarop een hond eerder reageerde. Vaak zit de oorzaak in het feit dat de hond de voeding die hij eet niet goed verteert. Daardoor blijven er afvalstoffen achter in het lichaam die zich ophopen onder de huid en ander plaatsen. Daardoor ontstaan er problemen (allergieën/overgevoeligheidsreacties). Op het moment dat de voeding goed wordt verteerd en er geen reststoffen achterblijven is de oorzaak van het probleem aangepakt en verdwijnen de klachten. HUID + VACHT is een natuurlijke voeding die veel verschillende, goed verteerbare ingrediënten bevat en een unieke kruidenreceptuur. Samen zorgen zijn ervoor dat de spijsvertering (+ organen en klieren) wordt uitgedaagd om het werk optimaal te doen. Uit testen blijkt dat bij bijna 90% van de honden die HUID + VACHT eten de klachten sterk verbeteren tot verdwijnen.
    De hond kan vooral in het begin naar kruiden gaan ruiken, dat komt doordat er binnen in het lichaam hard gewerkt wordt om de afvalstoffen naar buiten te werken. Zodra de hond meer in balans komt verdwijnt de kruidengeur tot nauwelijks waarneembaar. De meeste mensen vinden het trouwens een lekkere geur. De ene hond knapt binnen enkele weken zienderogen op, er zijn ook honden die wel een maand of 3 nodig hebben. Het is een kwestie van de voeding even de tijd geven en er niets anders naast te geven om zo de balans in de spijsvertering te kunnen herstellen. Als u gewend bent de hond te belonen dan is de tip om dit (tijdelijk) met een brokje te doen. Soms kunnen de klachten tijdelijk verhevigen, schrik dan niet maar houd juist vol. Hoe vervelend ook, het is een goed teken; de afvalstoffen komen in een versneld tempo naar buiten. Dit gebeurt lang niet altijd, maar mocht het wel gebeuren dan weet u ervan. Wij hebben goede hoop dat HUID + VACHT ook uw hond zal helpen. Komt u er zo uit? Als er nu of in de komende tijd nog vragen zijn horen wij het graag!

Als ik het zo lees klinkt het mij goed in de oren. Wat denken jullie?

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Ik zal eerst de samenstelling erbij pakken en dan de email bespreken

Ecostyle Huid en Vacht
    Vleesmix (rund, varken, lam), tarwe, gevogelte, maïs, dierlijk eiwitextract, kruidenmix (waaronder: Brandnetel 0,1%, Mariadistel 0,1%, Heermoes 0,3% en Sint-Janskruid 0,03%), rijstzemelen, gerst, tarwegries, zonnebloemolie, bietenpulp, geëxtraheerde sojabonen (getoast), gevogeltevet, gist, zalmolie, inuline, lijnzaadolie

Ruw eiwit 22,1%
    Ruw vet 10,8%
    Ruwe as 7,4%
    Ruwe celstof 3,4%
    Calcium 1,56%
    Fosfor 1,05%
    Natrium 2,0 g/kg
    Linolzuur (omega 6) 31,7 g/kg
    Alfa-Linoleenzuur (omega 3) 3,4 g/kg Arachidonzuur (omega 6) 0,1 g/kg
    EPA (omega 3) 0,6 g/kg
    DHA (omega 3) 0,6 g/kg

Toegevoegd per kg
    A 16875 iE/kg D3 1688 iE/kg E 113 mg/kg B1 8,1 mg/kg B2 12,2 mg/kg B5 50,6 mg/kg B6 4,5 mg/kg B12 67 mcg/kg C 22,5 mg/kg Sporenelementen IJzer IJzer ll sulfaat monohydraat 85,5 mg/kg Mangaan Mangaan ll oxide 31,1 mg/kg Koper Koper ll sulfaat pentahydraat 15,0 mg/kg Zink Zinksulfaat monohydraat 150 mg/kg Jodium Calciumjodaat, watervrij 1,5 mg/kg Selenium Natriumseleniet 0,3 mg/kg

——-

Ecostyle: Vaak zit de oorzaak in het feit dat de hond de voeding die hij eet niet goed verteert. Daardoor blijven er afvalstoffen achter in het lichaam die zich ophopen onder de huid en ander plaatsen. Daardoor ontstaan er problemen (allergieën/overgevoeligheidsreacties).

Ik zie dit anders. Als iets niet goed verteerd wordt, wordt het niet in de darm opgenomen. Het komt terecht in de dikke darm, waar bacteriën ervan eten, en de resten komen via de ontlasting er uit. Als er sprake is van een “lekke darm, kunnen er deeltjes niet compleet verteerde voedsel in de bloedbaan komen, waarop het immuunsysteem in actie komt om deze indringer weg te werken. Dit kan klachten veroorzaken. En het kan inderdaad allergie/voedselvoergevoeligheid doen ontstaan. Maar er zitten geen onverteerde stukken brokjes onder de huid.

Op het moment dat de voeding goed wordt verteerd en er geen reststoffen achterblijven is de oorzaak van het probleem aangepakt en verdwijnen de klachten.

Niet mee eens, de oorzaak zit in de darm en niet in het wel of niet compleet verteren van voedsel. De darm en het immuunsysteem moet zich kunnen herstellen, en daar is voeding wel een belangrijke factor in. Stofjes vermijden die de darm kunnen irriteren bijvoorbeeld, zoals tarwe. En stofjes vermijden die het immuunsysteem kunnen opjagen, zoals zonnebloemolie. En voedingsmiddelen vermijden waar een overgevoeligheid voor onstaan is, wat vaak tarwe, rund en/of kip is.

Ecostyle HUID + VACHT is een natuurlijke voeding die veel verschillende, goed verteerbare ingrediënten bevat en een unieke kruidenreceptuur. Samen zorgen zijn ervoor dat de spijsvertering (+ organen en klieren) wordt uitgedaagd om het werk optimaal te doen

Ik denk dat het uitdagen geen goede strategie is, ik zou het lichaam juist in balans willen brengen door tot rust te laten komen. Ik snap ook niet hoe goed verteerbare ingrediënten de spijsvertering uitdagen.

Mijn beoordeling van Ecostyle Huid en Vacht
    Ik zou deze brok niet aanraden, om de volgende redenen

• Het bevat weinig eiwit, terwijl eiwit een belangrijk onderdeel is voor herstel en onderhoud van het lichaam.
    • Het bevat heel veel graan, ongeveer de helft van de brok is graan. Dit zal het lichaam eerder uit balans halen, door de suikerspiegelpiek.
    • Het bevat tarwe. Tarwe bevat gluten, en dat activeert het stofje zonuline, waardoor de darm “lekkender” kan worden
    • Het bevat soja, getoast nog wel. Geen kwalitatieve eiwitbron, en het eiwitgehalte is al zo laag. Bovendien kan dit problemen geven aan het hormoonstelsel
    • Het bevat rund, varken, lam en maïs. Opzich niet zo erg, maar voor honden die mogelijk voedselovergevoeligheden hebben is dit niet handig, omdat hier juist vaak een immuunreactie op ontstaat. Soja, gist en tarwe zijn ook geen aanrader wat dat betreft
    • Het bevat veel omega 6 olie, onder andere uit de zonnebloemolie, en dit is ontstekingsaanjagend en vergroot het risico op overgevoeligheidsreacties. Er staat te weinig omega 3 tegenover om dit tegen te gaan.
    • Er zit dierlijk eiwitextract in, wat vaak gebruikt wordt als smaakstof en vrije glutamaat bevat. Dit is mogelijk een factor in het ontstaan van gezondheidsproblemen, zie het artikel MSG in brokken
    • Er zitten toegevoegde vitamines en mineralen in om de voeding compleet te maken, maar deze zijn in de slechtst opneembare vorm (en goedkoopste vorm) toegevoegd

Eigenlijk vind ik alleen inuline een geschikt ingrediënt. En de kruiden zijn ook prima. Maar die kun je heel goed zelf toevoegen. Het merk Puur heeft vast wel een kruidenmix voor honden met huid-
    en vachtproblemen. Bij kruiden wordt aangeraden om het tijdelijk te gebruiken, omdat ze medicinale effecten hebben.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.