Edgard & Cooper brokken

Home Forums Brokken Vragen over brokkenmerk Edgard & Cooper brokken

Dit onderwerp bevat 1 reactie, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Voerwijzer Meike 3 weken, 5 dagen geleden.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur

Sietske
    Bijdrager

Voor onze poedelpup ben ik op zoek naar een geschikte brok. Mijn Markiesjes heb ik altijd KVV gevoerd, maar ik zoek eigenlijk naar het goede van vlees met het gemak van een brok.
    Ik heb bij onze dierenwinkel Carnilove gevonden en dat lijkt mij een behoorlijk goede brok maar wel behoorlijk prijzig en er zit vleesmeel in in plaats van echt vlees.

Nu kwam ik bij toeval bij de Boerenbond het merk Edgard en Cooper tegen. Dit bevat wel echt vlees en het lijkt mij op het eerste oog een goede brok. Door de vrij lage prijs ga ik echter twijfelen.

Kan iemand mij wijzer maken? Misschien iemand ervaring met deze brok?

Hieronder even de samenstelling van de puppybrok:

Nutrition values
    Composition
    fresh chicken 40% potatoes fresh duck 10% peas 8% pea protein potato protein chicken gravy linseed chicken fat minerals fish oil pumpkin 0.5% plantain 0.5% mango 0.5% carrots 0.25% cowberries 0.25% mannan-oligosaccharides (MOS) fructo-oligosaccharides (FOS) marigold blossoms nettle blackberry leaves fennel caraway chamomile balm glucosamine chondroitin sulphate

Nutritional additives/kg
    vitamin A 20.000 IU vitamin D3 2.000 IU vitamin E 350 mg Iron 75 mg iodine 3.5 mg copper 10 mg manganese 7.5 mg zinc 150 mg selenium 0.15 mg

Analytical constituents
    crude protein 28% crude oils and fats 16% crude fibres 2% crude ash 7.4% Omega 6 1.7% Omega 3 0.55% calcium 1.2% phosphorus 0.8%

Groetjes,
    Sietske

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Dag Sietske,

Ik verwijs je even door naar dit forumtopic: https://www.voerwijzer.com/forum/topic/edgard-en-cooper. Daar vind je een beoordeling die zo ongeveer voor alle varianten geldt. Ik ben van plan eind dit jaar/begin volgend jaar een uitgebreide beoordeling te schrijven en daarbij alle varianten mee te nemen.

Het bevat inderdaad vers toegevoegd vlees, maar ook plantaardig geïsoleerde eiwitten. Die laatste vind ik niet zo ideaal, dan heb ik liever deels vleesmeel. De plantaardige eiwitten zijn van lagere kwaliteit (lagere biologische waarde). En nu met de berichten dat een brok met veel peulvruchten en/of aardappel voor problemen kan zorgen (zie https://www.voerwijzer.com/nieuws/waarschuwing-uit-amerika-mogelijke-link-tussen-graanvrije-brokken-en-hartaandoening/) ben ik hier extra voorzichtig mee. Edgar en Cooper bevat dus wel vers toegevoegd vlees, maar niet zoveel. Er zijn meer merken die vers toegevoegd vlees bevatten, in de hondenbrokkenvergelijker (https://www.voerwijzer.com/hondenbrokkenvergelijken) kan je hier op filteren.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.