Farm Food brokken

Home Forums Brokken Vragen over brokkenmerk Farm Food brokken

Dit onderwerp bevat 3 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Voerwijzer Meike 5 jaren, 3 maanden geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur

arend
    Sleutelbeheerder

Wat is jullie ervaring met Farm Food brokken?
    Is dit niet een veel gezonder alternatief dan die slechte commerciële brokken?
    Mijn eigen honden krijgen inmiddels vlees, maar voor de mensen die er toch niet aan (durven te) beginnen, zou ik ze graag een verantwoord alternatief willen adviseren.

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Mijn eigen ervaring met Farmfood is niet heel erg goed, wat betreft ontlasting en tandsteen. Farm Food is zeker beter dan de supermarktmerken, maar het bestaar voor een groot deel uit granen en bevat niet zoveel vlees. In de brokkenvergelijker kun je zien welke brokken meer vlees bevatten (vergelijk het dierlijk eiwitpercentage). 

arend
    Sleutelbeheerder

He wat vreemd, veel van mijn kennissen gebruiken dit namelijk, en ik heb het ook een aantal jaar gebruikt voordat ik overging op Duckvlees en vervolgens rauw vlees. Ik was daarom in de veronderstelling dat het juist een goed alternatief was en dat er wel veel vlees in zat. Ik ga mezelf dan toch nog iets beter informeren voordat ik überhaupt iets ga adviseren via m’n website. Bedankt voor de reactie.

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Ik heb het destijds ook gevoerd met de veronderstelling dat het goed voer was, omdat het op hondenforums werd aangeraden. Toen ik me echt ging verdiepen in goed voer, kwam ik erachter dat het vooral goede marketing is. Mede om die reden ben ik toen een brokkenvergelijking gaan maken, en heb allerlei fabrikanten gevraagd naar het vleesgehalte en het graangehalte. 

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.