Granen en gevogeltevrij voor de kat

Home Forums Brokken Vragen over brokkenmerk Granen en gevogeltevrij voor de kat

Dit onderwerp bevat 4 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Ybbihs 4 dagen, 20 uur geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur

Ybbihs
    Bijdrager

Ik loop een beetje vast rondom het voer voor de kat.

Mijn hond reageert niet goed op granen en gevogelte (ook gevogeltevet) en aangezien de kat regelmatig brokjes knoeit en mijn huis dusdanig klein is dat er geen plek is waar de hond niet kan komen, krijgt de kat brok en natvoer zonder granen en zonder gevogelte.

Op dit moment is het qua brok Renske zalm. Hier door de kat het goed op, maar ik wil
    A graag afwisseling
    B een goedkoper alternatief. Voor Renske betaal ik bij een verpakking van 6 kilo 10 euro de kilo en dat vind ik en prijzig en vanwege aankomende financiële veranderingen moet dat gewoon goedkoper.

Het enige, goedkopere, alternatief dat ik tot nog toe heb kunnen vinden is Taste of the Wild Canyon River Feline. Maar ik vraag me af of iemand nog iets anders weet en/of wat ervaringen zijn met TOTW voor de kat.

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Misschien is (deels) rauwe vleesvoeding voeren een oplossing voor je. Als je bijvoorbeeld drie dagen Smuldier Vlees Compleet voert, ben je al goedkoper uit dan drie dagen Renske brokken.

In het overzicht van kattenbrokken staat misschien wel een geschikte brok, de lam-brok van Purizon lijkt me bijvoorbeeld goed geschikt: https://www.voerwijzer.com/kattenbrokken-vergelijken/.

Ybbihs
    Bijdrager

Dankjewel voor je reactie.

Kvv gaat hem helaas niet worden. Dat heb ik op alle mogelijke manieren geprobeerd, maar hij weigert gewoon pertinent. Zelfs natvoer gaat er maar mondjesmaat in. Het is en blijft een kat met dus een eigen wil zullen we maar zeggen 😉

Purizon heb ik naar gekeken, maar daar zit ei in en dat komt weer van kip waar de hond heftig op reageert. Dus dat durf ik niet zo goed aan.

Na lang zoeken, Googlen en rondvragen ben ik op een variant van Wildcat uitgekomen op basis van paard en ik meen erwt. Ik heb daar nu een zak van besteld in combinatie met de TOTW. Zo krijgt de kat tenminste ook iets anders binnen dan alleen vis, dat lijkt me toch ook gevarieerder.

Daarnaast kwam ik in mijn zoektocht nog een brok van MAC’s tegen waar alleen konijn in zit als dierlijk eiwit. Ik ken het hele merk niet dus ik heb de importeur een berichtje gestuurd voor meer informatie.

Het is wel een hele zoektocht geworden zo, maar dat vind ik stiekem ook weer leuk. 🙂
    Voor de hond ben ik ook een hele poos bezig geweest om een gevarieerd kvv menu bij elkaar te verzamelen rekening houdend met haar allergieën en neiging tot snel aankomen.

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Gelukkig dat je het stiekem toch ook een beetje leuk vind 🙂 Ik herken dat, heerlijk dat analyseren en op een rijtje zetten van allerlei voedingen! Had je dit overzicht al gezien? https://www.voerwijzer.com/hypoallergene-kattenbrokken/ Wildcat Bahdra is daarvan de enige die geschikt is voor jouw kat (of eigenlijk hond dus) volgens mij. Ik zou de verschillende merken niet met elkaar mengen, maar echt een paar weken de ene en dan een paar weken de andere geven, om bij te kunnen houden of het goed gaat op die brok. Macs ziet er qua eiwitbron wel geschikt uit, maar bevat wel weinig eiwit en veel koolhydraten voor een kat vind ik.

Ybbihs
    Bijdrager

Ik was inderdaad van plan om een aantal weken alleen de wildcat te geven zodat ik goed kan beoordelen hoe de kat het er op doet. Mocht er iets in zitten waar de hond niet goed op reageert, merk ik dat binnen 1-1,5 dag. Na de Wildcat dan een aantal weken alleen de TOTW om dezelfde reden en het daarna pas echt af te wisselen.
    De Wildcat brok vind ik niet goedkoop, even duur als de Renske die ik nu voer, maar door het af te wisselen met TOTW ben ik uiteindelijk een 2/2,50 euro de kilo goedkoper uit. En volgend jaar helpen alle beetjes. 🙂

Ik werd via iemand anders nog gewezen op Happy cat. De Sensitive lijn heeft ook meerdere soorten met 1 dierlijke eiwitbron. In mijn geval zouden de Rendier en de Konijn kunnen. Bij het bekijken van de ingrediënten, werd me al wel snel duidelijk dat de Wildcat een betere optie is 😉
    Maar wellicht dat het nog wel interessant kan zijn voor iemand. vandaar dat ik het wel vermeld.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.