hoeveelheid voer

Home Forums Brokken Overige hoeveelheid voer

Dit onderwerp bevat 4 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Voerwijzer Meike 5 jaren geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur

arend
    Sleutelbeheerder

Ik heb een kooiker pup van bijna 7 maanden. Inmiddels ben ik er achter dat de voedingstabel van Royal Canin heel goed bij mijn hondje past. RC wil ik echter niet meer voeren. Hij kreeg er slechte ontlasting van, en ik las dat er nogal wat slechte ingrediënten in zitten. Sinds een week heb ik de puppybrok van Acana Classic in huis. De voedingstabel die daar bij hoort, is volgens mij eerder voor een kamerolifant!! Als ik de calorische waarde van Acana weet, kan ik dan gewoon m.b.v. de voedingstabel van RC de hoeveelheid voer uitrekenen, of is het benodigde aantal calorieën ook afhankelijk van de ingrediënten die in het voer zitten?

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Ik heb de productsheet van Acana Junior en Puppy erbij gepakt en de aanbevolen hoeveelheid is inderdaad erg hoog, terwijl de calorische waarde niet enorm laag is. Ik heb een mailtje gestuurd naar Champion Petfoods met de vraag waarom dit zo is. Je zou het kunnen berekenen door middel van de calorische waarde te vergelijken, je kunt ook gewoon wat minder voeren en het gewicht goed in de gaten houden. Er zit in Acana volgens mij niet minder voedingsstoffen in als je naar de droge massa kijkt, dus dat lijkt me geen probleem.

Ik zal de reactie van Acana hier nog laten weten, dat zal na het weekend worden denk ik.

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Ik heb eindelijk antwoord gekregen. De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid is hoger doordat de calorische waarde lager is. Nu klopt het volgens mij niet helemaal als je het omrekent.

arend
    Sleutelbeheerder

Bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels m.b.v. de calorische waarde van Acana en de voedingstabel van Royal Canin de benodigde hoeveelheid voer berekend / aangepast. Hij krijgt minder dan op de verpakking staat aangegeven maar is goed op gewicht. De diarree is ook helemaal over, dus ik ben blij met de overstap naar Acana. Verder krijgt hij 2 dagen in de week KVV. Tot nu toe werkt deze combinatie prima voor de hond en voor mij.

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Fijn dat je wat gevonden hebt wat goed bevalt! En dat je de juiste hoeveelheid hebt kunnen berekenen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.