Ik mis de hondenvoeders Happy Dog en Hills

Home Forums Brokken Overige Ik mis de hondenvoeders Happy Dog en Hills

Dit onderwerp bevat 7 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Voerwijzer Meike 3 jaren, 6 maanden geleden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur

Hallo,

Ik mis een beoordeling over de hondenvoeren Hills en Happy Dog.

wellicht worden deze nog in het overzicht opgenomen?

Met vriendelijke groet,

Dierenvriend

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Hills wordt sowieso nog opgenomen in het overzicht. Happy Dog wellicht ook, hier zal ik nog naar kijken. Als het een populaire of goede brok is, neem ik hem op in het overzicht.

Dank je wel voor je snelle reactie.

Happy Dog is een Duits dierenvoeder en is verkrijgbaar via sommige kringgroepen (voor rashonden) en bij Zooplus. Dit voer heb ik twaalf jaar aan onze hond gegeven (rashond) en is zonder chemische toevoegingen en schadelijke stoffen en bestaat uit vleesmeel in plaats van diermeel of dierlijke bijproducten.

Groetjes en succes met je mooie website!

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Ik kan wel even kort wat over de brokken zeggen.

Happy Dog (fit&Well) Adult Medium

Samenstelling: Mais, gevogeltevleesmeel, rijstemeel, kaantjes, lamsvleesmeel, vismeel, gevogeltevet, rundervet, hemoglobine (gedr), leverhydrolisaat, bietenmelassesnip-pers, zonnebloemolie (0,75%), appeldroesem (gedr.) (0,7%), eipoeder, natriumchloride, gist (gedr.), kaliumchloride, raapzaadolie (0,25%), gerst (gefermenteerd) (0,2%), zeealgen (gedroogd) (0,15%), lijnzaad (0,15%), artisjokken, paardenbloem, gember, berkenbladeren, brandnetel, salie, koriander, rozemarijn, tijm, zoethoutwortel, mosselvlees (gedr.) (0,01%), kamille, moerasspirea, daslook.

(kruiden totaal: 0,14%)

Ruwe proteïne 24%
    Ruw vet 12%
    Ruwe vezels 2,5%
    Ruw as 7%
    Koolhydraten (NfE) 46,5%

Ziet er best prima uit. Wat ik er goed aan vind is:

– er zitten vooral dierlijke eiwitten in, in ieder geval geen geisoleerde plantaardige eiwitten zoals je vaak ziet

– er zit bijna alleen dierlijk vet in

Aan het koolhydraatpercentage te zien bestaat de brok voor de helft uit granen (mais bevat ongeveer 80% koolhydraat). Ik zou liever minder zien, maar dit is vrij normaal voor een gemiddelde brok. Er zit ook vrij weinig vet in vind ik, vet is een belangrijk onderdeel van de voeding en ik zou minimaal 15% vet willen voeren. Verder zitten er nog wat bijzondere ingredienten in, waarvan ik een gedeelte goed kan plaatsen en de meerwaarde van zie, maar van sommige ingredienten weet ik niet waarom het erin zit (berkenblad bijvoorbeeld). Er zitten ook gluten in, alhoewel erg weinig, omdat in gerst gluten zitten. De gerst is gefermenteerd, dat is wel positief want de antinutrienten die in granen zitten verminderen door dat proces. Helaas is het daarna wel verhit, dus de goede bacterien zitten er niet meer in, die door fermentatie ontstaan.

Ik heb ook nog even snel de andere lijnen van Happy Dog bekeken, maar daar wordt ik minder happy van. Deze lijn lijkt me het beste.

arend
    Sleutelbeheerder

hoe zit het dan met happy dog afrika?

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Samenstelling en analyse:

Samenstelling:
    Aardappelvlokken (min. 48%), struisvogelvleesmeel (min. 18%), aardappelproteïne, zonnebloemolie, bietenmelassesnippers, leverhydrolisaat, appeldroesem (gedroogd), raapzaadolie, zeezout, gist (geëxtraheerd) Verteerbare energie: 1590 kJ/100 g

Inhoudstoffen:
    Ruwe proteïne 20%
    Ruw vet 10%
    Ruwe vezels 3%
    Ruw as 7,5%
    Koolhydraten (NfE) 51,5%
    Calcium 1,35%
    Fosfor 0,95%
    Natrium 0,4%
    Kalium 0,65%
    Omega-6 vetzuren 2,6%
    Omega-3 vetzuren 0,28%

Vitamines, Mineralen/kg:
    Vitamine A 12000 I.E. Niacin 45 mg
    Vitamine D3 1200 I.E. Foliumzuur 2 mg
    Vitamine E 75 mg Ijzer 110 mg
    Vitamine B1 5 mg Koper 12 mg
    Vitamine B2 6 mg Zink 100 mg
    Vitamine B6 4 mg Mangaan 13 mg
    Vitamine B12 70µg Jodium 1,35 mg
    Biotin 500 µg Selenium 0,15 mg
    Panthoteen zuur 12 mg Kobalt 0,9 mg
    Cholinchlorid 60 mg Antioxidatiemiddel,  
        nat. Vitamin E  

Hier kun je vinden hoe je de brok zelf kunt beoordelen: http://www.voerwijzer.com/zelf-een-brok-beoordelen-6-stappen

In het kort: het bevat veel koolhydraten (minpunt) en weinig vlees (minpunt), maar wel een natuurlijke antioxidant (pluspunt)

arend
    Sleutelbeheerder

naturis adult, staat in de oude vergelijker als zijnde zonder granen en met kip als 1e ingrediënt. Door mijn domme goedgelovigheid heb ik in een spoedje deze gekocht voor mn huidgevoelige hond. Kijk ik later op de zak terwijl ik hem al open heb gemaakt… Graan als 1e ingrediënt! Bedankt voerwijzer;)

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Ai! Ja lastig maakt het dat er andere info op de zak schijnt te staan dan op hun website. Ik heb dus de info van de website overgenomen destijds. Zou jij een foto van de ingredienten en de analyse op de zak naar me kunnen toesturen? Gauw in de nieuwe vergelijker kijken! ;)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.