Imperial Food

Home Forums Brokken Vragen over brokkenmerk Imperial Food

Dit onderwerp bevat 2 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Irna 1 jaar, 11 maanden geleden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur

Irna
    Lid

Ik geef mijn dwergteckel (1 jaar oud) nu 4 maanden Orijen Fish. Hij vind het heerlijk en op zich bevalt het goed hoewel de ontlasting wel wat dunner is dan kvv (Farm Food).

Nu heb ik op een “teckelsite” wat gelezen over Imperial Food brokken, ik zou graag jouw mening hierover willen weten. Op http://www.teckelpien.nl/imperial-food/ zijn uitgebreide beschrijvingen te downloaden. De reden waarom ik toch nog twijfel aan Orijen is het hoge eiwit gehalte. Mijn keuze zou dan vallen op Imperial Food StarFish, ben benieuwd naar je mening.

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Imperial Food voldoet niet aan mijn criteria voor een goede brok, omdat het:

• weinig vlees bevat
    • weinig eiwit bevat
    • vooral mais bevat
    • sojabonen bevat
    • menadion bevat
    • de goedkoopste mineralen bevat

Acana lijkt me een betere optie. Dezelfde kwaliteit als Orijen, maar met een minder hoog eiwitgehalte. Maar zolang je hond geen klachten heeft op het eiwitgehalte van Orijen, hoef je je hier geen zorgen over te maken. Sommige honden verteren het niet zo goed en daardoor ontstaat dunne ontlasting. Dit is opzich niet zo erg, maar wel vervelend. Ontlasting is eigenlijk altijd dunner op brokken dan op kvv, dat geldt voor alle brokken.

Irna
    Lid

Bedankt Meike voor je snelle reactie!! Blij dat ik het nog niet gekocht heb!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.