Isegrim Forest (edelhert) brok

Home Forums Brokken Vragen over brokkenmerk Isegrim Forest (edelhert) brok

Tags: 

Dit onderwerp bevat 1 reactie, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Voerwijzer Meike 5 maanden, 1 week geleden.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur

Jaddy
    Bijdrager

Goedemiddag!
    Ik ben heel benieuwd hoe Isegrim Adult ‘Forest’ (Edelhert met bessen & wilde kruiden) beoordeeld zou worden. Het lijkt mij een heel goede brok maar ik heb er maar weinig verstand van. Mijn hond is volwassen, middelgroot en heeft geen intoleranties of allergieën.

Samenstelling:
    Gedroogd edelhertenvlees 31%, verse kip 25%, aardappelen 16%, gevogelte vet (geconserveerd met tocoferol en rozemarijn extract) 9%, bessen (bosbessen, veenbessen, frambozen) 4%, appels 3%, zalm olie 3%, wortelen 2%, erwten 2%, gehydrolyseerd kippenlever 2%, aardappeleiwit 1%, glucosamine, mannan-oligosachariden, chondroïtinesulfaat, fructo-oligosacchariden, kruidenmix (paardebloem, kamille, weegbree, rozemarijn, duizendblad, peterselie, psyllium, goudsbloem) 0,01%, Yucca schidigera.

Analytische bestanddelen:
    Eiwit 26%, vet 15%, ruwe as 9%, ruwe celstof 3,2%, calcium 1,6%, fosfor 1,1%.

Voedingswaarde per kg:
    Vitamine A 20000 IU, vitamine D3 1400 IU, vitamine E (α-tocopherol) 350 mg, zink 80 mg, ijzer 65 mg, magnesium 36 mg, jodium 0,6 mg, koper 16 mg, seleen 0,2 mg. 3.670 kcal/kg.

Alvast bedankt!

• Dit onderwerp is gewijzigd 5 maanden, 2 weken geleden door  Jaddy.
    • Dit onderwerp is gewijzigd 5 maanden, 2 weken geleden door  Jaddy.

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

De samenstelling van Isegrim Adult ‘Forest’ziet er prima uit. Vleesgehalte net hoog genoeg, alhoewel ik liever iets meer vlees zie en iets minder aardappelen. Er zit ongeveer 40% aardappel (schatting gebaseerd op 39% koolhydraten) in de brok en dat is vrij veel. Het is niet duidelijk in welke vorm de mineralen zijn toegevoegd helaas. De gehydroliseerde kippenlever vind ik ook geen pluspunt, zie https://www.voerwijzer.com/msg-in-brokken/.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.