Jackrussel 1 jaar oud

Home Forums Brokken Welke brok voor mijn hond? Jackrussel 1 jaar oud

Dit onderwerp bevat 2 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Voerwijzer Meike 5 jaren, 1 maand geleden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur

arend
    Sleutelbeheerder

Goedemiddag,

Wij hebben een jackrussel reu van net een jaar oud. Hij krijgt nu Nutro choice.
    Daar doet hij het prima op, maar bij de laatste check-up is gebleken dat hij wat vieze tanden heeft.
    (Naar mijn weten heeft dit niks te maken met zijn nieren, maar daar ga ik hem nog wel op laten testen)
    Hij krijgt allen deze harde brokken en dentalsticks.
    Nu heb ik begrepen, dat er in Nutro choice en in de dentalchicks veel graan zit die de tanden aan kunnen tasten…

Welk voor zou ik het beste kunnen nemen voor onze actieve hond van een jaar oud.

Met vriendelijke groet,

Ine

arend
    Sleutelbeheerder

bovenstaande tekst is afkomstig van mijn.
    Wat ik vergeten te vermelden ben is dat hij onze jackrussel, wegens een genetisch foutje een paar tanden mist…het betreft boven aan beide kanten 1 tand >> tussen de snijtanden en de kiezen en dit is onder het zelfde. Hij eet verder prima, volgens de dierenarts verder geen probleem.
    Maar wellicht wel iets om rekening te houden met de grote van de brokken?

met vriendelijke groet,

Ine

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Een tandsteenprobleem is lastig op te lossen door andere brokken. Ik weet dat geperste brokken vaak meer tandsteen veroorzaken, maar of de grootte van de brok veel invloed heeft weet ik niet. Het enige wat minder tandsteen zou veroorzaken is een ander soort voeding kiezen, zonder verpoederde granen. Goed blikvoer, gevriesdroogd voer, gesroomd voer of beter nog, vers vlees.

Tandsteen voorkomen kun je verder doen door:
    – elke dag de tanden te poetsen
    – goede kluiven te geven.
    Goede kluiven vind ik pure vleesproducten, zoals rawhide of gedroogde vleesproducten.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.