Kivo droogvoer

Home Forums Brokken Vragen over brokkenmerk Kivo droogvoer

Dit onderwerp bevat 4 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Voerwijzer Meike 1 jaar, 6 maanden geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur

Salome
    Lid

Hoi,

bij ons in de buurt in Veldhoven bevind zich KIVO (http://www.kivo-petfood.nl/)

gezien rauwvoer momenteel niet mogelijk is voor ons, en de leverancier van zijn huidige brok is vervallen vroeg ik me of er bij hun evt wel droogvoer tussen zit dat binnen de richtlijnen valt vangoede voeding. Zelf heb ik daar niet genoeg verstand van, en kon er zo al een paar uitpikken waar vit K3 in zit.

maar zit er wellicht iets tussen wat wel geschikt zou zijn?

we hebben een actieve Duitse/Mechelse herder reu van bijna anderhalf jaar.

die kreeg momenteel dus BFK9 via de hondenclub. Ook daarvan weet ik niet of het qua ingrediënten wel ok is/was. Dit is een geperste brok.

Alvast bedankt voor de reactie(s)

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

De brok van Kivo die het meest voldoet aan de richtlijnen voor goede voeding is High Energy geextrudeerd. Wat jammer is, is dat het eiwit deels afkomstig is uit maisgluten (dat is geen hoogwaardig eiwit), dat er een goedkope premix inzit en inderdaad dat er vitamine K3 inzit. Het valt me op dat de ingredientenopgave op de website anders is dan die van de afbeelding van de verpakking. Het is dus onduidelijk of er bijvoorbeeld plantaardig vet inzit, wat mogelijk ook een nadeel is, afhankelijk van welk plantaardig vet er gebruikt is. Meestal is dit goedkoop plantaardig vet en dus geen hoogwaardige toevoeging.

BFK9 is geen betere brok dan High Energy Geextrudeerd van Kivo.

Salome
    Lid

Is het vlees wat ze daar hebben wel goed?

mijn schoonbroer geeft zijn Mechelse altijd daarvan.

de complete voeding worsten zogezegd.

zijn die qua samenstelling wel goed?

of wat is in dat geval t beste om te geven

Salome
    Lid

Ik da het eraan evt dog lovers gold  passion (graanvrij) te voeren, ik kan zo in de samenstelling niks verkeerds vinden ?

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Dog Lovers Gold Passion graanvrij zijn prima brokken. Je kunt eventueel de twee varianten afwisselen. Naar mijn mening een betere keus dan de brokken van Kivo.

http://www.voerwijzer.com/hondenbrok/dog-lovers-gold-passion-high-protein

Dog Lovers Gold Passion – Ocean Fish & Sweet Potato

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.