Kjen?

Dit onderwerp bevat 2 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Voerwijzer Meike 5 jaren, 2 maanden geleden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur

arend
    Sleutelbeheerder

Ik zie het merk Kjen niet meer op de nieuwe site. Ik ben zoekende, mijn pup krijgt vanuit de fokker Carnibest, nu wil ik mijn grote Doodle niet te kort doen en meng een eetlepel Carnibest door de Proplan, zijn ontlasting blijft goed en hij vindt het heerlijk maar nu zit ik er dus over te denken in de toekomst 4 dagen Carnibest en 3 dagen brokken te geven, mijn fokker adviseert Kjen, dit kan ik helaas hier niet krijgen, ja via de website……andere suggesties naast de Carnibest? En Carnibest is toch een totale voeding?

arend
    Sleutelbeheerder

Hallo Anoniem

Elke dag carnibest is prima ( is het een premix ?? anders 5 diersoorten in 3 weken afwisselen om voldoende verschillende en goede bacterieén /mineralen binnen te krijgen voor gezonde darmen met een prima weerstand.) Naast Carnibest liever geen geextrudeerde/geexpandeerde brok voeren, maar een geperste brok. De geperste brok verteert namelijk nagenoeg hetzelfde als vers vlees. Het verteringsproces van de andere brokken is tegengesteld aan het versvoer. Kan je zien wat dat in een hondemaag doet !! Versvoer en een gextrudeerde brok tesamen in 1 voederbak doen is helemaal uit den boze. Je hebt tegenwoordig meerdere goede geperste brokken. Ik denk zelf dan niet aan KJEN ( lees andere reacties van Meike op dit merk) maar meer aan Lukullus en of Markus Muhle bezien aan de hand van hun prijs/kwaliteit. Het belangrijkste blijft: Doet je hond het er goed op !!!!! Blijf echter in je achterhoofd houden dat granen niets doen voor een hond en er als poep uitkomen…. Ook suiker, gluten en dierlijke bijprodukten ( gewoon tinnef/rotzooi) horen eigenlijk gewoon niet in een brok thuis. Ik ken er wel een paar die dit soort troep in hun brok douwen en rondbazuinen dat hun de meest natuurlijke brok van allemaal hebben. Ze mogen het van mij in hun haar smeren… kan het krullen !!! suc6 ermee !! gr Hans

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Ik ben het niet helemaal eens met wat Hans zegt. Er zijn veel tegengestelde berichten over vers vlees combineren met brokken. Het lijkt erop dat de fabrikant Farmfood het 'gerucht' heeft verspreidt dat je beter geperste brokken kunt geven als je het combineert met rauw vlees, maar ik ben niet overtuigd. Het zou kunnen zijn dat het klopt hoor, maar ik heb eigenlijk geen ervaringsverhalen gehoord waarbij het mengen met geperste brok beter beviel dan mengen met een ander soort brok. Wel komt het heel af en toe voor dat het mengen van rauw met brok niet goed valt, de ontlasting is slecht of de hond geeft over, maar ook dat komt niet veel voor.

Ongeacht wat 'de waarheid' is hierover, is het inderdaad slim om brokkendagen en vleesdagen apart te houden. Dan hoef je je niet druk te maken over het wel of niet goed zijn van mengen en welke brok dan wel of niet. Plus het is sowieso beter voor de vertering.

Kjen vind ik geen goede brok, omdat het vooral veel graan bevat, terwijl een hond juist vlees nodig heeft. Je kunt ook heel goed alleen Carnibest voeren, het is een goed merk en bevat alles wat een hond nodig heeft. Daar hoeft geen brok bij. Er zit een premix in, dat betekent toegevoegde vitamines en mineralen, en dat betekent dat het officieel 'compleet' voer is en je niet hoeft af te wisselen. Maar toch is het aan te raden om af en toe een ander diersoort te voeren, want dan voer je nog completer. Als je Carnibest te duur vindt om alleen dat te voeren, kun je het ook afwisselen met een goedkoper merk. Hier vind je een overzicht van de merken: http://www.voerwijzer.com/kvv-vergelijken

Als je op de kolomtitel min. prijs/kg worden de merken gesorteerd op prijs.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.