KVV katteneten = KVV hondeneten?

Home Forums Brokken Overige KVV katteneten = KVV hondeneten?

Dit onderwerp bevat 6 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  arend 5 jaren, 7 maanden geleden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur

arend
    Sleutelbeheerder

kan je een hond kvv voor katten geven ?

ik vind de verpakkingen van kvv voor honden nogal groot voor mijn hondje.

ik zou dit willen combineren met wolfsblut granenvrije voeding.

ik vermoed dat het verschil ertussen gewoon is dat er bij katten geen groenten in zitten.

iemand enige ervaring met dit ????

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

In de Veelgestelde vragen heb ik het volgende erover staan:

Mag mijn kat kvv voor honden en andersom?

In veel gevallen kan dat prima. De verschillen tussen honden- en katten-kvv kunnen zijn:

– meer eiwit in de kvv voor katten

– minder tot geen granen en/of groenten in de kvv voor katten

– geen pens in de kvv voor katten

– minder bot in de kvv voor katten

Als je een kvv hebt zonder granen en groenten kun je die prima aan de kat voeren. Veel katten lusten geen pens, maar het is niet perse slecht voor ze. Een kvv voor katten is altijd voor honden geschikt, maar omdat de kvv voor katten duurder is wordt dit niet vaak gegeven.

Het verschilt dus per kvv. Welk merk heb je? Je kunt de kvv ook (half) laten ontdooien, in de juiste porties snijden en weer invriezen voor je hondje.

arend
    Sleutelbeheerder

ik ben er nog niet zo heel goed uit naar welke kvv mijn voorkeur gaat,

maar mijn criteria zijn :
    * bot als calciumbron
    * kleine verpakking, omdat ik dan vaker diersoorten kan afwisselen en het praktischer vind
    * geen granen, rijst, olie

Vermits de verpakkingen dus voor een kat kleiner zijn, zal ik daar eens kijken.

Bedankt voor de info

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Ik ben toevallig bezig met nieuwe filters, zo ook: portie-grootte. Het enige merk waarbij je een verpakking moet kopen van meer dan een kilo is Darf, maar dat hangt er wel vanaf waar je het koopt. Het handige aan Darf is wel weer dat de portiegroottes klein zijn, namelijk blokjes van ongeveer 250 gram. Met mijn kleine hondje waren dat precies twee dagen, en twee dagen in de koelkast kan prima. Verder heeft Bandit verpakkingen van 300 gram, Degomeat.nl verpakkingen van 200 gram, Duck is in plakken van 100 gram (heeft 1 graanvrije variant), Energique in schijfjes van 25 en 100 gram (maar zit wel graan in) en Barfmenu Kat is er in verpakkingen van 250 gram.

arend
    Sleutelbeheerder

2 dagen in de koelkast vind ik ook ideaal.

Dat ik ineens veel moet kopen vind ik niet erg, als de porties maar klein zijn, Anders wordt het zo’n knoeiboeltje.

Na wat nalezen en uitpluizen op de site hier, kom ik op het merk de vergulde hond uit, die hebben ook rolletjes van 200 gr,zijn granenvrij en bevatten lekker veel vlees.

Het moeilijke wat ik ook ondervind is, dat kvv zo moeilijk verkrijgbaar zijn in België. En als ze het al hebben dan zijn de verpakkingen te groot.

groetjes

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Ik zie geen rolletjes van 200 gram staan op de website van de Vergulde Hond, hoe ben jij daarachter gekomen? De Vergulde hond levert niet in Belgie denk ik.

Ik heb nog even verder gezocht, en heb nu deze allemaal gevonden:

Darf (blokjes van ongeveer 250 gram)

Bandit (bakjes van 300 gram)

Barfmenu kat (rollen van 250 gram)

Degomeat.nl (rolletjes van 200 gram)

Bibi (zakjes van 250 gram)

Rodi Exclusive (200 gram)

Carnivoer (200 gram)

In Belgie is het inderdaad lastiger!

arend
    Sleutelbeheerder

ik heb ze na 45 minuutjes rijden kunnen kopen in een dierenspeciaalzaak te Bergeijk. Toen ik thuis aankwam wist ik niet meer welk merk het was, omdat er geen etiket op staat. Maar de smaken en het uitzcht komt overeen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.