Last van een ontstoken anaalklier. Krijgt mijn hond de verkeerde voedig?

Home Forums Brokken Welke brok voor mijn hond? Last van een ontstoken anaalklier. Krijgt mijn hond de verkeerde voedig?

Dit onderwerp bevat 1 reactie, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Voerwijzer Meike 5 jaren, 1 maand geleden.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur

arend
    Sleutelbeheerder

Wij hebben al heel veel uitgeprobeerd. Puk eet erg slecht en vindt bijna alle brokken gewoon niet lekker. Van Royal Canin tot Nature’s best… Nu heeft hij bij een kennis Beneful gegeten en dit vindt hij heel aardig. Omdat hij maar niet in gewicht bij komt heb ik dit gekocht. Helaas heeft hij nu weer voor de tweede keer last van een ontstoken anaalklier. De ontlasting is niet al te hard en hij is voortdurend aan het “sleetje rijden”. Dezs voeding bevat veel granen. Kan het hier aan liggen.

Puk is een kruising van Havanezer x Balonka Zwetna. HIj is nu 8 maanden een weegt 6 kg.

Alvast bedankt voor het antwoord.

gr. Renate

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Anaalklierproblemen hebben vaak direct te maken met de voeding. De juiste voeding zorgt voor ontlasting die zo stevig is dat de anaalklieren tijdens het ontlasten leeg worden gedrukt. Je kunt op zoek gaan naar een brok die stevigere ontlasting oplevert, maar een effectievere oplossing is het voeren van rauwe vleesvoeding met gemalen bot als calciumbron. Het gemalen bot zorgt voor een stevige ontlasting. Ook gesterilliseerde vleesvoeding of gevriesdroogde voeding met bot als calciumbron zorgt voor stevige ontlasting.

Alles over rauwe vleesvoeding vind je onder het kopje 'vers vlees'

Alles over gevriesdroogde voeding staat in het artikel http://www.voerwijzer.com/hond/gevriesdroogd-voer

Gesteriliseerde voeding is bij voorbeeld Renske (Bij Welkoop te koop) en Rodi treat, train and travel (bij veel dierenspeciaalzaken)

Een betere brok, want Beneful is geen goede brok, kun je vinden in de brokkenvergelijker. Hoe meer sterren, hoe beter ik de brok vind, maar alle brokken die hierinstaan zijn beter dan Beneful.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.