lotgering en brok afwisselen voor vitamines??

Home Forums Brokken Welke brok voor mijn hond? lotgering en brok afwisselen voor vitamines??

Dit onderwerp bevat 6 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  xpeggy 6 jaren geleden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur

xpeggy
    Lid

Hallo!!!

Wat een ontzettend goed forum dit!!

Ik heb de vergelijksite ook doorgestuurd naar vrienden, helemaal super!!

Moet zeggen zit al dagen te zoeken en lezen en kom er niet aan uit…

Wij willen onze pup (van 8 weken oud) lotgering gaan geven, is het nodig om nog extra brokvoeding bij te geven??

Volgens een kennis is dit zeker nodig voor een pup in groei voor de vitamines  enz.?

We zijn nu aan het twijfelen over orijen of acana??

Hopelijk weet iemand de juiste raad?…

Vriendelijke groeten Peggy

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Hoi Peggy,

Het lijkt me niet nodig om Lotgering aan te vullen met brokken. Als je kijkt naar de vitamines en mineralen die een hond nodig heeft, zijn deze allemaal in vlees (en groenten) te vinden. Alhoewel het heel lang geleden is, was de hond ooit wolf en in de jaren is het verteringssysteem bijna niet veranderd. 

Misschien kun je je kennis vragen om welke vitamines het dan gaat? Als je op een forum als barfplaats of voernatuurlijk kijkt, zijn daar mensen die al (soms wel tientallen) jaren hun pups afspenen en/of voeren met alleen vlees met eventueel groenten. Hun ervaring is juist dat de pups gezonder opgroeien op alleen rauwe voeding. Zeker bij grote rassen is het voor de botopbouw belangrijk om een natuurlijke calciumbron (bot) te voeren, in brokken zit dit niet.

Nu zijn er recent voedingsanalyses van Lotgering bekendgemaakt en ik moet zeggen dat de voeding erg vet is. Wat daar het nadeel van kan zijn, is dat je pup er minder van kan eten (ivm te dik worden) en daardoor tekorten oploopt. Hoe groot dit risico is weet ik niet, maar ik zou er wel voor kiezen om Lotgering tenminste aan te vullen met een beter merk. Een betaalbaar goed merk is bijvoorbeeld Darf (biologisch) of Shaweca, maar je kunt natuurlijk ook zelf even kijken op http://www.voerwijzer.com/kvv-vergelijken

xpeggy
    Lid

Bedankt  voor de informatie!!

Ik denk idd dat het een compleet menu moet zijn, zij voeren alleen pens en vullen dit aan met brok. Misschien voor vitamines??

Ik ben even aan het kijken welke producten hier in de omgeving verkrijgbaar zijn (limburg)

Zie nu ook dat de vergelijkingssite veranderd is??

Vond de andere iets gemakkelijker te overzien, maar zal wel een kwestie van wennen zijn.

Heel erg bedankt!!

Groetjes Peggy

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Inderdaad, alleen pens is geen compleet menu en aanvulling is dan wel nodig, alhoewel dat natuurlijk niet in brokvorm hoeft ;)

Hoe bedoel je, de vergelijkingssite is veranderd? Deze is al maanden online. Als er dingen onduidelijk zijn aan de vergelijkingssite, hoor ik dat natuurlijk graag! Hij moet voor iedereen te begrijpen zijn.

Rauwe vleesvoeding is steeds makkelijker te verkrijgen.

Darf: http://www.darf.info/pages/waar-verkrijgbaar/limburg.php

Tinlo: http://www.tinlo.nl/content/BARFmenu-dealers/?prov=limburg

Succes met de zoektocht!

xpeggy
    Lid

Hoi!!

Bij de andere vergelijking stond alles onder elkaar, zodat je gelijk inhoud en bijzonderheden premix of bot enz kon zien…

Nu zie ik enkel de titel van het product staan of doe ik dan iets verkeerd??

Kunnen trouwens bij lupa bestellen!!! dus…..AAAAAHHHH…..  ben nu weer aant kijken wat ik dan allemaal zal bestellen voor ons pupke!!

Ben al vanaf vanmorgen forums aan’t lezen en producten, vergelijken en krijg er bijna vierkante  oogjes van….crying

Shaweca sowieso!!!

darf heeft overal lam erbij dat werd me juist afgeraden (omdat met eventuele allergie dan geen verdere optie overblijft?)

Bandit??

Alaska is zo veel….

Welke compleet soorten/merken zijn er nog meer zonder premix??

Alle tips zijn welkom!!!!

Groetjes!!!

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Oh jeetje, ik heb het meteen even aangepast, was niet de bedoeling, had met de accountrechten te maken. Nu is het schema weer zoals het zou moeten zij. Bedankt voor het melden in ieder geval.

Voor een lijstje van merken zonder premix, kun je in het kvv-overzicht nu dus gewoon weer filteren: http://www.voerwijzer.com/kvv-vergelijken?field_compleetdoor%5B%5D=Diersoorten+afwisselen&field_compleetdoor%5B%5D=Genoeg+diersoorten&field_compleetdoor%5B%5D=Natuurlijke+toevoegingen&keys= Bandit vind ik een heel goed merk, is ook vrij duur.

Bij Lupa kun je inderdaad veel merken bestellen,alleen moet je wel voor minimaal 50 euro bestellen, Caroba heeft ook veel merken en heeft geen minimumbestelbedrag, bezorgt vanaf 25 euro zonder bezorgkosten. Misschien heb je iets aan mijn nieuwe project, overzicht van verkooppunten. Is nog lang niet af, maar ik zet de ‘groten’ er eerst in.

http://www.voerwijzer.com/verkooppunten-kvv

xpeggy
    Lid

Helemaal top!!

Ga gelijk even kijken!!

Heb zelf het telefoonnummer van haaksbarf/shaweca gebeld, voor verkooppunten in Limburg.

Hij heeft mij de volgende dag teruggebeld en uitgelegd waar die zich bevonden.

Daarna heeft hij mij nog alles uitgelegd over kvv, productie enz. en na een half uur gebeld te hebben zei hij mocht ik nog vragen hebben dan kon ik altijd bellen of een mailtje sturen!!!

Ik wist niet wat te zeggen, alleen al super dat hij zich de moeite nam om terug te bellen!!

Laat staan alle info!

Lupa heb ik gebeld, en zou in budel de producten eventueel zelf kunnen ophalen!! Minimaal bestelbedrag hebben ze niet gezegd!!

Heel erg bedankt!!!

Groetjes!!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.