Natural fresh meat/ fish

Home Forums Brokken Vragen over brokkenmerk Natural fresh meat/ fish

Dit onderwerp bevat 4 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Sanne 3 weken, 2 dagen geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur

Froukje
    Bijdrager

Ik zag bij onze dierenwinkel een nieuwe brok natural fresh meat/ fish.
    Deze brok is graan vrij en in verschillende smaken te verkrijgen zoals zalm haring forel kip eend rendier konijn lam.
    Voert iemand deze aan hun hond en hoe bevalt het?
    Is de samenstelling oké?

Ik hoor graag van jullie

Groetjes Froukje

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Ik ken het niet. Kan je de samenstelling en analyse doorgeven? Dan zal ik mijn mening erover geven.

Froukje
    Bijdrager

Samenstelling:
    Verse vis: 30% (waarvan 33% verse zalm), rijst, gedroogde aardappel, gedroogde vis (16%), erwten, gedroogde zalm (4%), gevogeltevet, gedroogde appel (2%), gedroogde johannesbrood, biergist, zalmolie, glucosamine, chondroïtine.

Toevoegingsmiddelen (per kg):
    Vit. A: 18.000 IE, vit. D3: 1.600 IE, vit. E: 65 IE, koper(II)sulfaat pentanhydraat: 5 mg, zinksulfaat monohydraat: 65 mg, ijzer(II)sulfaat monohydraat: 50 mg, mangaan(II)oxide: 35 mg, calciumjodaat watervrij: 1,5 mg, lecithine: 4.000 mg, natuurlijke antioxidanten.

Analytische bestanddelen:
    Ruw eiwit: 25%
    Ruw vet: 13%
    Ruwe celstof: 3,2%
    Ruwe as: 5,6%
    Calcium: 1,3%
    Fosfor: 1%
    Energie: 3.600 kcal/kg

Froukje
    Bijdrager

Ik ben erg benieuwd naar je mening 😊
    Onze hond doet het er wel goed op en vind het lekker.

Sanne
    Bijdrager

Ik ben ook wel benieuwd naar je mening van dit voer. Fresh meat heeft ook een konijnenvariant namelijk.

Samenstelling:
    – Vers vlees (30 %, waarvan 30 % verse konijn), rijst, groene erwten, gedroogde aardappel, gedroogde kip, gevogeltevet, gedroogd lam, gedroogd konijn (4 %), gedroogd hert, gedroogde appel (2%), gedroogde johannesbrood, biergist, zalmolie, glucosamine, chondroïtine

Analytisch:
    – Ruw eiwit: 25 %
    – Ruw vet: 13 %
    – Ruwe celstof: 3.3 %
    – ruwe as: 7 %
    – calcium: 1.7%
    – fosfor: 1 %
    Energie: 3500 kcal/kg ME

Toevoegingsmiddelen (per kg):
    Vit. A(alfa-retinylacetaat): 18.000 IE, vit. D3: 1.600 IE, vit. E: 65 IE, koper(II)sulfaat pentanhydraat: 5 mg, zinksulfaat monohydraat: 65 mg, ijzer(II)sulfaat monohydraat: 50 mg, mangaan(II)oxide: 35 mg, calciumjodaat watervrij: 1,5 mg. Technologische toevoegingsmiddelen: lecithine: 4.000 mg.
    Bevat natuurlijke antioxidanten.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.