Nieuwe brok euro premium sensational

Home Forums Brokken Welke brok voor mijn hond? Nieuwe brok euro premium sensational

Dit onderwerp bevat 3 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Voerwijzer Meike 2 maanden, 3 weken geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur

Vanrutten
    Bijdrager

Dag Meike,

Ik kwam in de winkel onlangs het nieuw gamma van euro,premium tegen, nl euro premium,sensational met vers toegevoegd vlees.
    Ik geef nu edgard&cooper maar sta nog steeds open voor andere alternatieve prijs verhouding beter.

Lijkt jou dit een goede brok?
    Hieronder de samenstelling van de adult met kalkoen.

Kalkoen (23%, gerehydrateerd), zoete aardappel (22%), verse kalkoen (20%), aardappel, kippenvet, bietenpulp, gehydrolyseerde lever, lijnzaad (1%), gist (M.O.S.), zalmolie, zonnebloemolie, cichorei (F.O.S.), wilde kruiden (0,3% uit gedroogde kruiden), yucca (0,1%), framboos (0,2% uit gedroogde framboos), goji bessen (0,2% uit gedroogde bessen), chiazaad (0,1%).

Groeten,
    Inge

Ruw eiwit 26% – Ruw vet: 18% – Ruwe celstof: 3,5% – Ruwe as: 7,5% – Calcium: 1,50% – Fosfor: 0,90%. Toevoegingsmiddelen: (per kg): Nutritionele toevoegingsmiddelen: 3a672a (Vitamine A) 18.000 IE, 3a671 (Vitamine D3): 1.250 IE, 3a700 (Vitamine E): 135 mg, 3b502 (mangaan): 8 mg, 3b202 (jodium): 2 mg, E8 (selenium): 0,05 mg. MET NATUURLIJKE ANTIOXIDANTEN.

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Ik vind dat Euro Premium Sensational Adult Kalkoen een prima samenstelling heeft. Het is geschikt voor honden met voedselallergie en als eliminatiedieet, doordat kalkoen de enige dierlijke eiwitbron is. De eiwitkwaliteit lijkt prima, er zit 19,5% dierlijk eiwit in. Dat is meer dan in Edgard & Cooper.

Er zitten wel een paar ingrediënten in waar ik minder enthousiast over ben
    – gehydrolyseerde lever, zie het artikel MSG in brokken. Dit zit ook in Edgard en Cooper, dus is geen reden om dat te verkiezen boven Euro Premium Sensational
    – zonnebloemolie. Er zit genoeg omega 6 in kalkoenvet. Meer dan genoeg omega 6 is niet nodig en beperkt de opname van plantaardige omega 3 en zorgt voor meer geoxideerde vetten (dat is niet ideaal)
    – waarschijnlijk gebruiken ze sulfaten als mineraalverbindingen, en selenium in de vorm van natriumselenaat. Deze mineraalverbindingen zijn minder goed bruikbaar voor het lichaam dan gecheleerde mineralen.

Vanrutten
    Bijdrager

Dag Meike,

Bedankt voor je feedback! Welke brok zou jij aanraden i.p.v. edgard&cooper ?
    Carnilove heb ik ook al geprobeerd en denk dat dat % eiwit te hoog is want hij krijgt er slappere stoelgang van. Wel geen diarree. Acana heb ik ook even gegeven maar daar drinkt hij heel wat van…
    Heb bij edgard&cooper het gevoel dat je veel betaald voor wat het is dus zou een kwalitatief betere brok willen. Is biofood puppy misschien een mogelijkheid?
    Wij hebben 2 teckes ( 9 weken en een van net 1 jaar ) dus moeten geen grote hoeveelheden geven.

Groetjes

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Biofood heeft een goede prijs/kwaliteit vind ik, dus dat zou je zeker kunnen proberen. De gewone puppybrok is prima, maar ze hebben ook Biofood small breed puppy.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.