NOW FRESH Natural Dog Food van Petcurian

Home Forums Brokken Vragen over brokkenmerk NOW FRESH Natural Dog Food van Petcurian

Dit onderwerp bevat 2 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Wilfried 6 maanden, 2 weken geleden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur

Stijn420
    Bijdrager

Een review hierover zou leuk zijn.

• Dit onderwerp is gewijzigd 6 maanden, 3 weken geleden door  Stijn420.

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Ik zal er eentje uitpikken en beoordelen

Now Fresh Graanvrij Adult Hondenvoer

Ontbeende kalkoen, aardappelmeel, appels, erwtenvezels, erwten, aardappelen, tomaten, zongedroogde alfalfa, koolzaadolie, natuurlijke smaak, zalm, ontbeende eend, kokosolie, geheel gedroogd ei, lijnzaad, wortelen, pompoen, bananen, bosbessen, veenbessen, frambozen, bramen, papaja’s, ananas, grapefruit, linzen bonen, broccoli, spinazie, kwark, alfalfa, gedroogde kelp, calciumcarbonaat, dicalciumfosfaat, natriumchloride, kaliumchloride, glucosamine, gedroogde cichorei wortel, gedroogde Aspergillus niger fermentatieproduct, gedroogd Aspergillus oryzae fermentatieproduct, gistextract, chondroïtinesulfaat, goudsbloem, L-carnitine, gedroogd rozemarijn.

Additieven per kg
    Additieven per kg: Voedingsadditieven; E672 vitamine A 13.188 IU, E671 vitamine D3 1429 IU, 3a700 vitamine E 189 IU, E1 (ijzer) 320 mg, E2 (jodium) 2,2 mg, E4 (koper) 10 mg, E5 (mangaan) 24 mg, E6 (zink) 204 mg, 3b8.10 (selenium) 0,21 mg: zoötechnische toevoegingsmiddelen; Lactobacillus acidophilus en Enterococcus faecium 3,3 × 108 CFU (KVE).

Eiwit | 27.2%
    Vetgehalte | 16.9%
    ruwe Vezels | 3.4%
    ruwe as | 8.3%
    Vochtigheid | 8.0%
    Calcium | 1.6%
    Fosfor. | 0.8%
    Omega 6 | 1.8%
    Omega 3 | 1.4%

Mijn beoordeling
    Best een prima brok, een redelijk vleesgehalte en niet al teveel koolhydraten en het bevat prebiotica en probiotica. Het heeft wel wat ingredienten die ik niet ideaal vind, namelijk:
    – koolzaadolie, is een onstabiele olie en oxideert snel. Verder zou het met chemicalien geextraheerd zijn volgens veel bronnen op internet
    – natuurlijke smaken, dit is over het algemeen een bron van vrije glutamaaat, zie https://www.voerwijzer.com/msg-in-brokken/
    – waarschijnlijk goedkope mineraalverbindingen, die niet zo goed opneembaar zijn als gecheleerde mineralen

Het bevat geen kip, waardoor het geschikt zou kunnen zijn met honden die overgevoelig zijn voor kip. Een nadeel vind ik dan wel de vele koolhydraatbronnen.

Wilfried
    Bijdrager

even een opmerking lijkt me goed idee om de naam goed te schrijven. Het is niet Petcurian maar Petcurean. Klein verschil

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.