Op zoek naar nieuwe Puppybrokken

Home Forums Brokken Welke brok voor mijn hond? Op zoek naar nieuwe Puppybrokken

Dit onderwerp bevat 1 reactie, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Voerwijzer Meike 3 jaren geleden.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur

ManonV
    Lid

Goedendag, 

Sinds kort ben ik op zoek naar nieuwe brokken voor mijn Zwitserse witte herder pup van nu 14 weken. 

Vanuit de fokker hebben wij brokken meegekregen van het merk Lavor, met daarbij schijfjes vlees van Energique. 

Graag wil ik overstappen naar een merk waarbij duidelijker bekend is hoeveel procent vlees er in de brokken zit. Daarbij heb ik ook gelet op de hoeveelheid calcium en twijfel nu tussen Naturis en Carnis. Welke van deze twee zou hieruit de beste keuze zijn? 

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Ze hebben allebei voordelen en nadelen. Carnis heeft geen puppybrok, maar de samenstelling is wel bekend. Naturis heeft wel puppybrokken, maar daarvan is de samenstelling erg onduidelijk. Ook het vleesgehalte kan ik niet vinden.

Een puppybrok is opzoch niet nodig, als de brok voor alle leeftijden geschikt is. Carnis bevat voor pups een laag eiwitgehalte, dus als je voor Carnis kiest, dan zou ik de kip/rund-variant kiezen en dat aanvulenl met rauwe vleesvoeding. Ik heb verder niet de voedingstoffen apart berekend op geschiktheid voor pups.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.