Orijen

Dit onderwerp bevat 3 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Voerwijzer Meike 5 jaren, 2 maanden geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur

arend
    Sleutelbeheerder

Hoi,

Ik wil graag Orijen gaan voeren aan mijn hond, maar twijfel aan het volgende. De Adult Dog heeft naast vis enkel kippenvlees. Ik twijfel dan een beetje aan de kwaliteit hiervan, maar misschien komt dat door de Nederlandse plofkippen die vol met hormonen zitten. Dan heb je nog wel een andere variant, Regional Red, maar die bevat weer varkensvlees. Ook daar heb ik zo mijn twijfels over.

Ik kan daar weinig tot geen meningen over terugvinden. Men wil graag een brok met in verhouding veel vlees, maar wat voor een vlees, dat wordt vaak niet genoemd..

Voor mezelf zit ik te denken om toch de Adult Dog te voeren, aangezien ik mijn hond toch ook 2 tot 3 dagen per week KVV geef. Als ik dan afwissel met juist rund, lam en bijv. konijn dan heb ik toch een breder skala?

Blijft lastig!

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Orijen gebruikt geen plofkippen gelukkig, maar gezonde kippen. Op hun site kun je er over lezen.

Kippenvlees schijnt een betere eiwitsamenstelling te hebben dan varkensvlees. Ik vind Orijen Adult Dog een prima brok, ook door de 'gezonde' vleesproducten. Heel goed om in kvv diersoorten af te wisselen. Je kunt ook in brok afwisselen, dus tussen bijvoorbeeld Orijen Adult Dog en Orijen Regional Red.

arend
    Sleutelbeheerder

Hier voeren we ook orijen adult af en toe moet ik zeggen, hoofdzakelijk krijgt hij versvlees. maar bij de keuze van welke smaak viel mij ook op dat in de regional varkensvlees zit. Terwijl ik altijd dacht dit dit gevaarlijk was i.v.m. de ziekte van aujeszky. Maar brokken worden verhit, zou het daarom wel kunnen??

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Dat klopt, door de verhitting is het eventueel aanwezige aujeszky-virus gedood. 

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.